Hoe werkt de aanmelding?

Aanmeldproces voor het keurmerk

Denk je in aanmerking te komen voor WebwinkelKeur door te voldoen aan onze eisen? Dan kun je jouw lidmaatschap regelen! Je doorloopt hiervoor de volgende stappen:Aanmeldproces webwinkelkeur

1. Meld je aan via ons aanmeldformulier.

2. Je ontvangt daarna van ons een e-mail met activatielink. Klik op deze link om je lidmaatschap te activeren.

3. Eén van onze support experts gaat vervolgens je webshop keuren om te kijken of deze aan onze eisen voldoet.

4. Het resultaat van de keuring ontvang je binnen 2 werkdagen in een handig keuringsrapport via de mail.

5a. Is de webshop eerst afgekeurd? Geen zorgen, is niet erg! Ongeveer 70% van de aanmeldingen wordt tijdens de eerste keuring in eerste instantie afgekeurd. Je kunt dit proces zo vaak mogelijk doorlopen als je nodig hebt, hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

In de e-mail met het keuringsrapport staat eenvoudig beschreven wat je moet aanpassen om wel in aanmerking te komen voor ons keurmerk. Met 1 klik binnen deze mail of het dashboard vraag je direct online een herkeuring aan.

5b. Vraag je na twee weken sinds de keuring geen nieuwe herkeuring aan, dan ontvang je een automatisch mailbericht waarin je drie opties hebt: direct een herkeuring aanvragen, een herkeuring met twee weken uitstellen of de keuring annuleren. Dit ontvang je als reminder. Kies je de laatste optie of neem je geen actie binnen twee weken sinds deze herinneringsmail? Dan wordt de keuring geannuleerd en worden er certificeringskosten van 30 euro excl. btw in rekening gebracht. Deze kosten vervallen uiteraard als je opnieuw een herkeuring aanvraagt.

6. Is de webshop goedgekeurd? Yes, feestje! Bij goedkeuring mag je onze uitingen plaatsen op je webshop. Je kunt bij ons inloggen via je persoonlijke Dashboard en de Installatie wizard volgen. Daar wordt stap voor stap uitgelegd hoe je WebwinkelKeur op jouw webwinkel installeert. Ook gaan je gekozen pakketkosten pas in op het moment dat je wordt goedgekeurd. Wel zo fijn!

Meld je direct aan!

Veelgestelde vragen rondom aanmelding

Hoe lang duurt een keuring?

In principe zullen wij elke webwinkel binnen 2 werkdagen keuren. Het resultaat van die keuring ontvangt je per e-mail. In bijzondere gevallen kan de keuring niet lukken binnen deze 2 werkdagen. Duurt jouw keuring langer, neem dan gerust even contact met ons op. Het kan namelijk voorkomen dat de e-mail met het keuringsresultaat niet bij jou is aangekomen of dat er een andere reden is voor de vertraging.

Hoe vraag ik een herkeuring aan?

Een herkeuring kun je aanvragen door in te loggen op WebwinkelKeur met jouw persoonlijke login. Als je webwinkel nog niet eerder goedgekeurd is geweest zie je gelijk een knop een om een nieuwe keuring aan te vragen.

Als je webwinkel al eerder is goedgekeurd kun je ook een herkeuring aanvragen. Dit doe je door in het dashboard op Profiel te klikken. Vervolgens klik je op Keurmerk. Op deze pagina vind je de knop “Certificering vernieuwen”. Klik hierop om een herkeuring aan te vragen.

Heb je een e-mail met het resultaat van de keuring? Dan staat hierin een ook rechtstreekse link om een herkeuring aan te vragen.

Mijn webwinkel is afgekeurd, wat nu?

Bij een afkeuring ontvang je per e-mail van ons een uitgebreide keuringsrapportage met de gevonden verbeterpunten. Dat jouw webwinkel afgekeurd is betekent niet dat je geen lid kunt worden. We geven jou de tijd om de verbeterpunten door te voeren. Wanneer je vragen of hulp nodig hebt dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Wanneer je de verbeterpunten van jouw webwinkel hebt doorgevoerd dan kun je eenvoudig een herkeuring aanvragen. Jouw webwinkel wordt dan opnieuw door ons gekeurd en je ontvangt vervolgens het resultaat weer per e-mail.

Wanneer wij binnen twee weken geen nieuwe herkeuring hebben ontvangen, dan wordt er een mail verstuurd waarin je drie opties hebt. Je kunt via dit mailbericht direct een herkeuring aanvragen, een herkeuring met twee weken uitstellen of de keuring annuleren. Wil je de keuring annuleren of kies je geen optie binnen twee weken, dan wordt de keuring geannuleerd en worden er keuringskosten van 29 euro excl. btw in rekening gebracht.

Je kunt dan ook geen gebruik maken van het WebwinkelKeur. Uitzonderingen worden uiteraard in acht genomenVergeet hierbij ook niet dat de eisen en gedragscode van WebwinkelKeur rechtstreeks vanuit de wet komen. Wanneer je dus niet aan de richtlijnen van webwinkelkeur voldoet dan voldoe je helaas ook niet aan de wet. Eerst de eisen en gedragscode inlezen? Deze hebben we voor jou op een rijtje gezet.

Overstappen van keurmerk en/of review systeem

Steeds meer webwinkeliers maken de overstap van een ander keurmerk of review systeem. Lees hier wat erbij komt kijken om ook over te stappen op WebwinkelKeur.

Wat zijn de meest voorkomende redenen van afkeuring?

De meest voorkomende redenen voor afkeuring zijn:

• Het niet vermelden van een telefoonnummer.
  • Het niet goed wijzen op het recht op retourneren (ook buiten de algemene voorwaarden!).
  • Het niet vermelden van adresgegevens, e-mailadres, KvK- en btw-nummer.
  • Wanneer je onder de categorie risico webwinkels valt hebben wij extra informatie van je nodig. Hier vragen wij om tijdens een eerste afkeuring. Je kunt deze informatie vinden in de opmerkingen mocht dit op jou van toepassing zijn.
  • We missen inloggegevens van je testomgeving wanneer de website nog niet live is. Deze kun je per mail aanleveren via info@webwinkelkeur.nl, of tijdens de aanmelding in het opmerkingenveld zetten.
  • Je webwinkel valt onder de KOR-regeling en je hebt geen Btw-nummer op je website, waardoor dit punt wordt afgekeurd. Zorg dat je ons hier nadat je je webwinkel hebt aangemeld over informeert. Dit kan per mail of je kunt dit in het opmerkingenveld zetten.
  • Je hebt het verkeerde pakket gekozen bij aanmelding. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld een meertalige webwinkel hebt, maar bij ons voor een start-pakket hebt gekozen. Je dient dan eerst je pakket te upgraden.

De complete lijst met eisen vind je hier!