Regelgeving Archives - WebwinkelKeur

Ja, WebwinkelKeur controleert tijdens haar keuringen wel op een SSL-certificaat. Het is sinds 15 juni 2018 verplicht om bij ons een beveiligde verbinding te hebben. Wij raden je dringend aan om minimaal SSL te installeren. Het kan gezien worden als minimale vereiste voor een veilige webwinkel en daarmee als wettelijke verplichting. Ook voor het goed Continue Reading

Wanneer je een volledige bestelling onder het herroepingsrecht ontbindt, dan moet de webwinkel je het volledige orderbedrag terugbetalen. Dit is inclusief eventuele kosten voor een heenzending. Houd je toch een deel van de bestelling, dan hoeft de webwinkel de verzendkosten voor de bestelling niet terug te betalen. Je draagt zelf de kosten voor de terugzending, Continue Reading

Nee, een webwinkel hoeft de verzendkosten voor  terugzending van het retour niet te vergoeden. Wel moet de webwinkelier je vooraf wijzen op het feit dat er kosten verbonden zijn aan de retourzending. De kosten voor de heenzending moeten wel vergoed worden (wanneer je de gehele bestelling retourneert).