Een onterechte negatieve ervaring.. Wat nu?

Neem contact met de klant op om het probleem te verhelpen. Vind je dat de review tegen onze gebruikersvoorwaarden ingaat? Dan vraag je een moderatie aan. Tijdens het in behandeling nemen van het moderatieverzoek staat de review in quarantaine

Om de kwaliteit van de ervaringen te garanderen verwijdert WebwinkelKeur enkel in uitzonderlijke gevallen de ervaringen van gebruikers. Om hiervoor in aanmerking te komen moet de ervaring aantoonbaar onterecht zijn of moet de klant zelf tot verwijdering willen overgaan. Hierbij is het niet toegestaan om van de klant te eisen zijn ervaring te laten verwijderen. Verwijdering moet dan ook geheel vrijwillig gebeuren.

Wanneer je een ervaring graag verwijderd ziet willen we je vragen eerst in overleg te gaan met de klant. Je kunt contact opnemen met de plaatser van de reactie middels het dashboard. De klant heeft vervolgens zelf de mogelijkheid om de ervaring alsnog te verwijderen.

U kunt via uw WebwinkelKeur dashboard eenvoudig reageren op recensies.
Je kunt via jouw WebwinkelKeur dashboard eenvoudig reageren op reviews.

Wanneer je van mening bent dat een ervaring geheel onterecht is en je komt er samen met de klant niet uit, dan ontvangen we graag een moderatieverzoek. Het is hierbij belangrijk om aan te geven waarom de ervaring onterecht is en of je dit kunt aantonen. Vervolgens zullen we bij de plaatser van de reactie informeren of zijn ervaring betrouwbaar is.

Enkel wanneer een reactie aantoonbaar onjuist is (bijvoorbeeld geplaatst door een concurrent) dan kunnen we tot verwijdering overgaan. De echtheid zullen we controleren door het overleggen van bijvoorbeeld een ordernummer door de klant. In gevallen waarop de ervaring echt is en niet aantoonbaar onjuiste feiten bevat, adviseren we je te reageren op de ervaring middels je persoonlijke log-in op het dashboard. Jouw kant van het verhaal wordt dan duidelijk getoond onder de ervaring van de klant.

Zie ook de exacte procedure met betrekking tot betwiste ervaringen.