Mijn webwinkel is afgekeurd, wat nu?

Bij een afkeuring ontvang je per e-mail van ons een uitgebreide keuringsrapportage met de gevonden verbeterpunten. Dat jouw webwinkel afgekeurd is betekent niet dat je geen lid kunt worden. We geven jou de tijd om de verbeterpunten door te voeren. Wanneer je vragen of hulp nodig hebt dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Wanneer je de verbeterpunten van jouw webwinkel hebt doorgevoerd dan kun je eenvoudig een herkeuring aanvragen. Jouw webwinkel wordt dan opnieuw door ons gekeurd en je ontvangt vervolgens het resultaat weer per e-mail.

Wanneer wij binnen twee weken geen nieuwe herkeuring hebben ontvangen, dan wordt er een mail verstuurd waarin je drie opties hebt. Je kunt via dit mailbericht direct een herkeuring aanvragen, een herkeuring met twee weken uitstellen of de keuring annuleren. Wil je de keuring annuleren of kies je geen optie binnen twee weken, dan wordt de keuring geannuleerd en worden er keuringskosten van 29 euro excl. btw in rekening gebracht.

Je kunt dan ook geen gebruik maken van het WebwinkelKeur. Uitzonderingen worden uiteraard in acht genomenVergeet hierbij ook niet dat de eisen en gedragscode van WebwinkelKeur rechtstreeks vanuit de wet komen. Wanneer je dus niet aan de richtlijnen van webwinkelkeur voldoet dan voldoe je helaas ook niet aan de wet. Eerst de eisen en gedragscode inlezen? Deze hebben we voor jou op een rijtje gezet.