Installatie instructies Mijnwebwinkel keurmerk

Heb je een webshop via MijnWebwinkel.nl? Dan kun je natuurlijk ook gebruik maken van het keurmerk. Sinds kort kun je ook gebruik maken van onze beta om de sidebar en widget te plaatsen. Het automatisch uitnodigen van klanten is ook gewoon mogelijk via onze MijnWebwinkel koppeling. Tevens kun je naast het logo ook een speciaal klantbeoordelingen widget plaatsen.

WebwinkelKeur keurmerk installeren Mijnwebwinkel

Stap 1: Sla het logo dat je op jouw webshop wil plaatsen lokaal op. Dit kan door op de pagina met keurmerkmateriaal op de voorbeeld weergave van het door jouw gekozen logo met de rechtermuisknop te klikken en te kiezen voor ‘Afbeelding opslaan als’ (of Save image as…). We hebben echter voor Mijnwebwinkel gebruikers ook een speciale banner beschikbaar met een breedte van 244 pixels zodat deze goed binnen jouw layout past. Deze is via deze link te downloaden.

banners dashboard webwinkelkeur
Klik met de rechtermuis op de afbeelding en kies voor de optie ‘afbeelding opslaan als’ of kopieer de code ernaast.

Stap 2: Login op je Mijnwebwinkel account.

Stap 3: Klik links op ‘Vormgeving’, klik vervolgens onder het kopje ‘Vormgeving instellingen’ op ‘Afbeeldingen’.

Stap 4: Klik in het daarop volgende scherm bovenaan op het tabblad ‘Indeling’.

Stap 5: Klik nu onder toevoegen op ‘Bladeren’ en kies het lokaal opgeslagen WebwinkelKeur logo uit stap 1. Klik hierna op ‘Opslaan’.

mijnwebwinkel-screen1
Het webwinkelkeur logo toevoegen aan mijnwebwinkel (afbeelding hierboven bevat nog oude uitingen van WebwinkelKeur)

Stap 6: Klik links op ‘Vormgeving’, klik vervolgens onder het kopje ‘De kleuren en vormgeving van je winkel’ op ‘Indeling’.

Stap 7: Klik onder het kopje ‘Beschikbare elementen’ op de ‘Afbeelding’ en sleep deze naar de plek waar je deze wilt laten verschijnen.

Stap 8: Er opent zich een Pop-up met de instellingen van de afbeelding. Kies daarbij bij de optie afbeelding voor de in eerdere stappen geüploade afbeelding. Type bij titel ‘WebwinkelKeur Keurmerk Lid’ en vink de link aan. Plak hierbij de URL van je persoonlijke pagina op WebwinkelKeur. Deze start met https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/ . We raden aan om als linkdoel ‘Nieuw venster’ in te stellen. Klik vervolgens op toepassen.

mijnwebwinkel-element
Het toevoegen van de WebwinkelKeur link aan de afbeelding

Stap 9: Klik op ‘Opslaan’ en het WebwinkelKeur logo verschijnt op jouw webshop!