Skip to content

Blog

Terugblik op 2013 en de plannen voor 2014

Terugblik op 2013 en de plannen voor 2014

3491
1
0

Het einde van het jaar is altijd een tijd om terug te blikken. Vandaar dat de jaaroverzichten je ook om de oren vliegen. Toch willen wij ook even terugblikken op het afgelopen jaar. Nog belangrijker is echter de toekomst. Voor 2014 hebben we dan ook weer volop plannen. Wat hiervoor op de planning staat delen we dan ook graag.

Terugblik

Eerst is het tijd voor een korte terugblik. In 2013 introduceerden we o.a. de WebwinkelKeur sidebar, het pro-actief uitnodigen van klanten middels WebwinkelKeur PLUS, een verbeterde telefonische bereikbaarheid, integraties voor alle veelgebruikte webwinkel systemen en een certificering van dienstverleners. Kortom we hadden een druk jaar.

De WebwinkelKeur sidebar

De WebwinkelKeur sidebar is een eerste stap richting integratie van het keurmerk in de webwinkel. Klanten hoeven niet langer door te klikken naar onze website om het keurmerk te valideren, maar blijven binnen de eigen webwinkel. Dit is goed voor de conversie en ziet er ook nog eens mooi uit. Voor 2014 hopen we de mogelijkheden van de sidebar verder uit te breiden.

WebwinkelKeur PLUS & meer mogelijkheden

Al lange tijd profileerden we ons als het keurmerk met klantervaringen. Tijd dus om op het gebied van klantervaringen te vernieuwen. Dit deden we door de mogelijkheid te introduceren tot het pro-actief uitnodigen van klanten tot het delen van hun klantervaring. Dat is echter niet alles. Ook zorgden we ervoor dat het vanaf nu mogelijk is om webwinkels op 5 criteria te beoordelen middels sterren. Dit maakt het voor consumenten laagdrempelig om een beoordeling te plaatsen en geeft toekomstige klanten meer informatie over jouw dienstverlening.

Integraties voor alle webwinkel software

Een keurmerk is meer dan een afbeelding! Het WebwinkelKeur wordt steeds meer onderdeel van jouw webwinkel. Klanten worden automatisch gevraagd tot het delen van hun klantervaringen en hoeven niet jouw webwinkel te verlaten om de echtheid van het keurmerk te controleren. Vandaar dat we ook de eerste stappen hebben gezet om modules te bieden voor de veelgebruikte webwinkel software waaronder Magento, OpenCart, Prestashop, SEOshop, myShop en WordPress. We hopen in het nieuwe jaar nog meer modules te kunnen lanceren.

De momenteel aangeboden WebwinkelKeur Integraties
De momenteel aangeboden WebwinkelKeur Integraties

Samenwerking met ContactCare

Dit jaar zijn we de samenwerking met ContactCare gestart. Zij bieden een telefonische klantenservice voor webwinkels. Ook wij hebben onze eerstelijns bij hen ondergebracht. Hierdoor zijn we zowel ’s avonds als in het weekend bereikbaar. Op de meest gestelde vragen weten zij het antwoord, bij complexere vragen zorgen zij ervoor dat wij jou terug bellen. Hierdoor kunnen we over het algemeen sneller reageren dan we vroeger deden.


Promofilm van ContactCareid=Certificering van dienstverleners

Ook zijn we dit jaar gestart met het certificeren van dienstverleners. Internet dienstverleners als webwinkel bouwers en fulfillment bedrijven kunnen zich zo laten controleren op juridische voorwaarden en klanttevredenheid. Hiermee kunnen we de bedrijven die voldoen aan onze voorwaarden adviseren richting onze leden.

Gezonde groei

Begin dit jaar hadden we circa 400 aangesloten webwinkels. Het einde van dit jaar zijn we over de 700 gegaan. Een mooie en gezonde groei die we ook in 2014 hopen voort te zetten. Hierbij hanteren we weer de strategie niet (teveel) te investeren in onze marketing, maar ons keurmerk te verbeteren en uit te breiden. Tevreden klanten zijn namelijk de beste marketing (ook voor jouw webwinkel!).

Plannen voor 2014

Terugblikken is leuk, maar de echte uitdaging ligt in de toekomst. In 2014 willen we dan nog verder gaan investeren in het keurmerk en de achterliggende techniek. Zo kunnen we jou nog meer voordeel bieden voor hetzelfde bedrag. Daarnaast blijft klantenservice bij ons prioriteit nummer 1.

Nieuwe WebwinkelKeur widget

De oude widget is wat gedateerd. Vandaar dat we ook een geheel nieuwe widget zullen lanceren. Deze staat op de planning voor het eerste kwartaal (waarschijnlijk al in januari) van 2014. De nieuwe widget is geheel aan te passen aan jouw eigen wensen, denk daarbij aan hoogte, breedte, kleur en weergave. Het meest innovatieve aan de widget is dat meerdere ervaringen elkaar dynamische afwisselen door de ingebouwde slider. Op Facebook kun je het ontwerp alvast bekijken.

WebwinkelKeur Widget
WebwinkelKeur Widget

Geïntegreerde keurmerk ervaring

Zoals we al aangaven vinden we het belangrijk dat ons systeem onderdeel is van jouw webwinkel. Nu al kunnen bezoekers middels de sidebar jouw gegevens controleren zonder jouw webwinkel te verlaten. In 2014 willen we hierin echter verder gaan. De bedoeling is om niet alleen de gegevens in de sidebar te integreren, ook het bekijken en achterlaten van ervaringen moet mogelijk zijn binnen jouw eigen webwinkel! Hiermee zijn we de eerste aanbieder die dat in deze vorm gaat realiseren. Wij kunnen in ieder geval niet wachten tot het zover is!

Mobiel

Steeds meer verkeer, maar ook aankopen vinden plaats via de mobiele telefoon of tablet. Hoewel grote delen van onze website al geschikt zijn gemaakt voor tablet of mobiel, is hier toch nog veel vooruitgang in te boeken. We proberen onze website inclusief bijbehorend materiaal dan ook geheel responsive te maken zodat deze zich aanpast aan het formaat van jouw scherm.

De e-mails zijn reeds geschikt gemaakt voor mobiel
De e-mails zijn reeds geschikt gemaakt voor mobiel

Nieuwe regels in 2014

Ook Europa en de tweede kamer heeft in 2013 niet stil gezeten. Er komen nieuwe regels aan. De grootste veranderingen zijn veranderingen in het herroepingsrecht waarbij de termijn opgerekt wordt (14 dagen) en je verplicht bent de consument te voorzien van een retourformulier. Wij willen daarbij onze leden helpen door deze goed te informeren. Ook zullen wij controleren op de naleving van deze nieuwe regels.

Grote technische update

Iets waar je hopelijk niet veel van zult merken is een grote technische update aan ons systeem. Door de snelheid van ontwikkeling en nieuwe updates beginnen we uit ons jasje te scheuren. Tijd dus om ons systeem klaar te maken voor de toekomst. Dit zullen we doen middels een grote technische update. Hier zal voor ons veel tijd in gaan zitten, toch zullen we direct met deze technische update ook enkele nieuwe functies implementeren. Dus even wachten, maar het is de moeite waard!

Professionalisering

We zijn al trots op onze klantenservice en bijbehorende doorlooptijden. Toch kan het altijd beter. Zo komt een groot deel van het werk nu bij een beperkt aantal personen te liggen. In 2014 hopen we ons team dan ook een stukje uit te breiden, zodat de klantenservice niet alleen snel en goed is, maar ook bij pieken in de drukte en tijdens de vakantie op hetzelfde niveau blijft.

Een gezond en succesvol 2014!

Al met al hebben we een mooi jaar achter de rug en hopen we op een nog veel mooier jaar voor ons. We hopen dat ook jij met een goed gevoel terug kijkt en vertrouwen hebt in de toekomst. We wensen je dan ook allereerst een gezond 2014, voor zowel jezelf als je familie! Tevens wensen we je een succesvol 2014, wij hopen daaraan te kunnen bijdragen. Bedankt voor je lidmaatschap afgelopen jaar en hopelijk tot ziens in 2014.

webwinkelkeur-kerst2014

 
 
Bericht delen:
LinkedIn
Q&A Image
Niet gevonden wat je zocht?

Neem dan vrijblijvend contact op met één van de behulpzame specialisten van WebwinkelKeur:

 

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *