Verzamel reviews nóg sneller

automatisch beoordelingen reviews verzamelen

Recensies, reviews en klantbeoordelingen; enkele zinnen of zelfs woorden van een klant die omschrijven hoe de service van of koop bij jouw webwinkel is verlopen. Deze zijn goud waard. Voordat potentiële klanten een bestelling plaatsen, kunnen ze zich informeren over de door jou geleverde service. Dit kan net dat ene zetje zijn dat een bezoeker nodig heeft om zo daadwerkelijk jouw klant te worden. Dit wordt ook bevestigd uit onderzoek, waaruit blijkt dat 83,3% van de respondenten sneller geneigd is bij een webwinkel te kopen die klantbeoordelingen heeft.

Automatisch uitnodigingen versturen

Het snelst verzamel je beoordelingen door automatische mailberichten te versturen die je klanten verzoeken om een recensie achter te laten. Zo heb je als webwinkelier er geen omkijken meer naar én verzamel je op een vlot tempo die waardevolle beoordelingen. Bij WebwinkelKeur is het ook mogelijk om deze uitnodigingen automatisch te laten verlopen. Bij het START-pakket zijn dat 15 automatische uitnodigingen per maand, bij het PLUS-pakket 1000 en bij het PRO-pakket 3000.

Laagdrempelig maken

We proberen het achterlaten van een beoordeling zo laagdrempelig te maken door het werk uit jouw handen te nemen! Zo vullen wij bij deze automatische uitnodigingen alvast de naam, het ordernummer en mailadres in. Op deze manier verzamel je nog sneller meer beoordelingen voor op jouw webwinkel.

Geen verificatiemail nodig

Na het versturen van een uitnodiging, valideren wij normaliter het mailadres van de klant met een verificatiemail. Dat is echter bij ons niet nodig, doordat de klant binnen de uitnodigingsmail al een link volgt. Dit zorgt er wederom voor dat je zo nog gemakkelijker aan nieuwe kostbare recensies komt.

One-click-reviews

Tevens is er de mogelijkheid om gebruik te maken van one-click-reviews. De one-click-reviews maken het mogelijk om het achterlaten van een beoordeling nog laagdrempeliger te maken dan het al was. Met één klik binnen de uitnodigingsmail laat een klant al een beoordeling achter. Soms haken klanten af als ze worden doorgestuurd naar een link waarin ze weer de sterren apart moeten geven en afzonderlijk een beoordeling moeten achterlaten. Door in de mail al vijf klikbare sterren toe te voegen, wordt de beoordeling al direct meegenomen voor jouw score als de klant alleen op een ster binnen de mail klikt. Deze optie is beschikbaar voor alle leden van WebwinkelKeur. Let er wel op dat deze reviews niet worden gemodereerd. Lees voor meer informatie de gebruikersvoorwaarden van reviews.

Inzicht in statistieken

Binnen ons dashboard is het mogelijk om al je uitnodigingsmailtjes in te zien. Hier kun je onder andere terugvinden of een uitnodigingsmail is aangekomen, is geopend en er daadwerkelijk een beoordeling is achtergelaten.

Herinnering versturen

Het komt voor dat klanten over deze verzoeken heen kijken, of dat ze deze op een later moment willen invullen maar het vervolgens toch vergeten. Ook daar hebben wij een oplossing voor; namelijk het instellen van herinneringsmails. Hierbij kies je zelf of je deze wilt instellen en wanneer deze herinneringen worden verstuurd. De kans dat de klant een beoordeling bij je achterlaat wordt hiermee vergroot.

Conclusie

Het is efficiënt om uitnodigingen voor reviews automatisch te laten verlopen om zo meer recensies op je webwinkel te kunnen vertonen. Bezoekers kunnen op die manier zien wat voor service jij verleent en of de voorgaande klanten tevreden waren. Bezoekers kunnen zo over de streep getrokken worden om een bestelling op jouw webwinkel te plaatsen. Bovengenoemde opties, uitgezonderd one-click-reviews, zijn mogelijk met het PLUS-pakket of hoger. Upgraden van pakket gaat gemakkelijk binnen ons dashboard onder Account > Pakket > Wissel.

automatisch beoordelingen reviews verzamelen

Ik ontving laatst een uitnodiging voor beoordeling van volgens mij bol.com met hierin de optie om me later te herinneren aan het plaatsten van een beoordeling. Ik krijg toen zelf de keuze wanneer ik deze herinnering zou willen ontvangen.

Dit lijkt mij ook een goede toevoeging aan Webwinkelkeur naast de automatische herinnering.

Interessant. Wel hebben we bij WebwinkelKeur al de “one-click-review”, daarmee laat je al met 1 klik een beoordeling achter. Een herinnering instellen is dan waarschijnlijk meer werk.

Wel kan het natuurlijk handig zijn als je het pakketje nog niet hebt uitgepakt of nog niet hebt ontvangen.

Mocht je nog een screenshotje hebben van hoe dit bij Bol werkt, dan is deze zeker welkom voor onze inspiratiebox 🙂 .