Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Zekerheden en Badges

Zekerheden en Badges van onze leden

Als consument ben je in een almaar groeiende e-commerce wereld steeds op zoek naar
zekerheid. Je wilt weten dat de bestellingen die je plaatst worden geleverd en de webwinkels
die je bezoekt veilig zijn. Wij maken het graag inzichtelijk hoe onze leden zorg dragen voor een
fijne en veilige shopervaring. Daarom hebben wij zekerheden en badges ontwikkeld.

Een zekerheid is een maatstaf waarop wij onze leden toetsen.
Wanneer ze hebben aangetoond een zekerheid te kunnen bieden
zullen wij ze hiervoor belonen met een badge. Deze badge toont
aan dat de webwinkelier op dat punt is gecontroleerd en aan onze
eisen voldoet. Zo kun jij als consument met een vlot controleren
waar een webwinkel aan voldoet en wat er eventueel beter kan.

Wat voor badges zijn er allemaal en wat betekenen ze voor mij?

Er bestaan verschillende badges die verdiend kunnen worden. Elke badge kent andere eisen en
heeft meestal meerdere niveaus. Hoe beter een webwinkel scoort, des te beter de badge getoond
zal worden. Hieronder zie je een overzicht van de badges die momenteel beschikbaar zijn.

De review badge
Van reviews kun je als consument leren hoe het er aan toe gaat bij een webwinkel.
Deze badge kan door de webwinkelier verdiend worden door reviews te verzamelen.
Een badge van het hoogste niveau behoeft minimaal 50 relevante reviews en een gemiddeld cijfer van een negen.

De Identiteit badge
Je wil als consument weten bij wie je koopt. Deze badge wordt daarom vrijgespeeld
wanneer alle contactgegevens bekend zijn. Daarbij kunnen gegevens officieel per post,
mail en telefoon geverifieerd worden voor het hoogste niveau van deze badge.

De Geschil bemiddeling badge
Problemen of klachten behoeven soms externe bemiddeling. In de ergste gevallen is er
soms een juridische uitspraak van een geschillencommissie nodig. Deze badge toont aan
dat deze zaken vanuit de webwinkel duidelijk beschikbaar zijn gesteld voor de consument.

De Juridische badge
Wetgeving in de e-commerce verandert snel en continue; weten dat een webwinkelier deze regels kent en naleeft is daarom belangrijk. We keuren webwinkels grondig voor het vrijspelen van deze badge. Hierbij is een recente keuring nodig voor het hoogste niveau.

De Veilig browsen badge
Malware en virussen zijn gevaarlijk. Deze badge kan verdiend worden door aan specifieke beschermingseisen te voldoen. Een doorlopende scan speelt een Super badge vrij. Een webwinkel zonder deze badge is niet per definitie onveilig, andere maatregelen bestaan.

Neem geen risico! Winkel veilig met WebwinkelKeur.