Een mooie groei in 2016 en veel nieuwe plannen voor 2017

Het einde van dit jaar komt er al weer bijna aan, wat is het weer snel gegaan. Traditiegetrouw is het tijd voor onze terug en vooruitblik, een mooie traditie die we eind 2013 introduceerden en voortgezet hebben in 2014 en welke in 2015 eveneens opvolging kreeg. Deze terugblik geeft je een mooi inzicht in de geschiedenis en groei van WebwinkelKeur.

We beginnen in dit blog dan ook met een terugblik op 2016, we kijken of we daarin hebben waargemaakt wat onze plannen waren en kijken terug wat er allemaal is gebeurt dit jaar.

2016 – een jaar van groei

Het was een mooi en druk jaar. De groei van WebwinkelKeur zette door en afgelopen maand waren we dan ook erg trots te kunnen meedelen dat er meer dan 4.100 webwinkels zich bij ons hebben aangesloten. Enkel cijfers zeggen echter niet alles, we hebben ons succes primair te danken aan ons team en de software die we blijven ontwikkelen. We zitten niet stil, maar blijven continue onszelf vernieuwen en verbeteren. Dit alles is natuurlijk onmogelijk zonder jouw steun als lid.

Geheel nieuwe sidebar

De sidebar van WebwinkelKeur is iets waarmee we ons onderscheiden van concurrenten; hij is direct herkenbaar voor consumenten en voorkomt dat zij jouw webwinkel moeten verlaten om bijvoorbeeld het keurmerk te controleren of om beoordelingen te lezen. We zijn ook erg trots op onze compleet vernieuwde sidebar. Naast dat hij er mooi uit ziet, is de techniek ook verbeterd. Hiermee is gelijk ook technisch een mooie basis gelegd voor de toekomst zodat we de sidebar verder kunnen uitbreiden.

De WebwinkelKeur sidebar
De WebwinkelKeur sidebar

Externe beoordelingen koppelen

We zijn erg trots op onze mogelijkheid om ook reviews van externe bronnen te kunnen indexeren. Naar ons weten zijn we de enige partij die dit op deze manier aanbied. Zo geeft onze ledenpagina niet enkel de reviews weer die we zelf verzamelen, maar kun je ook verwijzen naar jouw reviews elders. Dit maakt een einde aan versplinterende beoordelingen.

Geheel nieuwe website

Ook de website die je nu bekijkt is begin dit jaar geïntroduceerd. Een erg mooie stap, omdat we hierdoor betere mogelijkheden hebben om te bloggen en ook makkelijker informatie kunnen delen. Natuurlijk blijven we de website vernieuwen en staan er ook komend jaar weer wat verbeteringen op de planning.

Welkom Robin & Sandra

Niet alleen het aantal leden groeiden, ook het personeel groeide mee. Zo zijn dit jaar Robin en Sandra begonnen. Een mooie uitbreiding van ons team. Hoe goed we onze software ook maken, uiteindelijk zijn het de mensen die een organisatie vormen. We hopen met dit mooie team jou dan ook in 2017 een goede klantenservice te kunnen geven.

Teamuitje dit jaar naar de escape room
Teamuitje dit jaar naar de escape room

Uniform klachtenproces

Met de groei van het ledenaantal krijgen we ook nieuwe uitdagingen. Zo moeten we de toename van werk in goede banen leiden. Vandaar dat we dit jaar o.a. een uniform klachtenproces introduceerden. Hiermee hebben we een schaalbaar proces waarmee we in de toekomst ook consumenten goed kunnen ondersteunen bij bemiddeling bij geschillen.

Beoordelingen vanuit de e-mail

Dit jaar introduceerden we beoordelingen rechtstreeks vanuit de e-mail. Hiermee maak je de drempel voor jouw klanten om een beoordeling achter te laten lager.

Voorbeeld uitnodiging klantenbeoordeling

Doelen van vorig jaar

In het blog van vorig jaar gaven we aan welke doelen we hebben. Deze waren o.a. een geheel nieuwe website, een meertalig pakket, de nieuwe telefoonservice en een security scan. Als we terug kijken dan kunnen we zien dat we al deze zaken gerealiseerd hebben. Natuurlijk is niet alles gegaan zoals we verwachten. Zo hebben we de telefoonservice dit jaar omgevormd van een antwoordservice naar een telefooncentrale. Over het algemeen zijn we echter heel tevreden met de nieuwe diensten en zullen we deze in de toekomst zeker uitbreiden.

2017

De toekomst valt moeilijk te voorspellen, toch blijven we doelen zetten. Immers zonder ambitie is er ook geen vooruitgang. We hebben dan ook genoeg plannen voor 2017, graag lichten we er een aantal toe.

Processen optimaliseren

Het klinkt saai, althans als je geen bedrijfskundige bent. Toch vraagt een groeiende organisatie om klantvriendelijke processen, dat is wat anders dan bureaucratie ;). Om een voorbeeld te geven, wanneer je op dit moment een onterechte beoordeling ontvangt dan moet je ons nu mailen vervolgens wij de beoordeling kunnen beoordelen/onderzoeken. Vaak ontbreekt er dan allerlei informatie en volgen er meerdere e-mails heen-en-weer. Met een paar betwiste reviews per dag is dat nog hanteerbaar, maar wanneer je gaat groeien dan moet dat anders.

Zo willen we dit jaar een eenvoudige knop bij de beoordelingen introduceren. Is een beoordeling naar jouw idee geheel onterecht, dan kun je hier op klikken. Je krijgt dan een formuliertje waarin je aangeeft waarom de beoordeling onterecht is. Wij hebben dan direct alle informatie overzichtelijk bij elkaar en kunnen je verzoek behandelen. Op deze manier maken we het eenvoudig voor onze leden en zorgen we ervoor dat zaken schaalbaar blijven.

Natuurlijk blijft persoonlijke service daarbij leidend, we zijn immers mensen en geen nummers.

One-click reviews

Niet alle klanten zijn bereid om een review achter te laten. We blijven daarom naar manieren zoeken om het achter laten van reviews zo laagdrempelig mogelijk te maken. We willen daarom als optionele mogelijkheid one-click reviews introduceren. Klanten kunnen jouw webwinkel dan beoordelen met 1 muisklik, onze software zorgt er vervolgens voor dat de gegevens zoals orderinformatie daarbij direct bekend zijn. Tevens kan de klant zijn review natuurlijk uitbreiden met tekst en subscores. Wil de klant echter alleen een sterrenwaardering geven met een enkele klik, dan is dat ook mogelijk.

Verbeteren waar we al goed in zijn

Verder is ons doel voor 2017 primair ons keurmerk en onze klantbeoordelingen tool nog verder te verbeteren. Naar ons idee zijn we qua mogelijkheden al marktleider, maar we willen die positie verder uitbouwen. We gaan dan ook ons best doen om middels allerlei tweaks het rendement van WebwinkelKeur voor jou verder te verbeteren.

Fijne kerstdagen en een gezond + ambitieus nieuw jaar

We wensen je een fijne kerstdagen en een gezond en ambitieus 2017. We zien je het nieuwe jaar graag op de webwinkel vakdagen om je persoonlijk de beste wensen te wensen, je vindt ons op stand 115!

Top !!!
Webwinkelkeur heeft niet stilgestaan het laatste jaar. De veranderingen zijn naar mijn idee zeer positief.
Thanks !

Gr. Patrick