Aanmelden
Contact
Contact opnemen

Klantbeoordelingen

Beoordeeld door jou!

Elk lid bij WebwinkelKeur verzameld ook klantbeoordelingen. Op deze manier controleren we onze leden niet alleen op papier, maar ook in de praktijk. We zijn hiermee als keurmerk uniek.

Controleer altijd ervaringen

We raden consumenten aan nooit blind te varen op een keurmerk, maar ook klantbeoordelingen te controleren. Dit kan o.a. via de ledenpagina op WebwinkelKeur. customerreviews

Hoe betrouwbaar zijn klantbeoordelingen?

WebwinkelKeur doet haar uiterste best om fraude met klantbeoordelingen te bestrijden. Zo is het voor onze leden niet mogelijk om negatieve beoordelingen te censureren. Het beheer van de klantbeoordelingen vindt onafhankelijk plaats door Stichting WebwinkelKeur.

Ons systeem kent daarin ook diverse beveiligingen om frauduleuze positieve beoordelingen te voorkomen. Zo hebben we een algoritme dat misbruik signaleert en koppelen we waar mogelijk beoordelingen aan echte bestellingen uit de webwinkel software.

Tips bij het lezen van beoordelingen

Als consument is het goed om kritisch te zijn, dit kan o.a. door klantbeoordelingen te lezen.

• Hoeveel klantbeoordelingen zijn er? Meerdere klantbeoordelingen zeggen meer dan enkele beoordelingen.
  • Wanneer zijn deze beoordelingen geplaatst? Recente beoordelingen zijn belangrijk. Tevens zijn beoordelingen verzameld de laatste maanden een indexatie dat de webwinkel stabiel is.
  • Hoe gaat men om met klachten? Elk bedrijf maakt wel eens een foutje, negatieve beoordelingen zijn dus niet erg, belangrijk is echter dat klachten serieus worden genomen en er een oplossing volgt.
  • Controleer meerdere bronnen. Google bijvoorbeeld ook eens op de naam van de webwinkel en zoek naar meer ervaringen. Indien bekend verwijzen wij overigens op onze ledenpagina ook naar externe bronnen om de betrouwbaarheid van de webwinkel te beoordelen.
Ons gemiddelde is niet enkel gebaseerd op eigen beoordelingen, maar ook op reviews uit externe bronnen

Wachttijd voor negatieve beoordelingen

Negatieve beoordelingen worden door ons systeem 14 dagen in quarantaine geplaatst. De reden hiervoor is tweeledig:

1. Bij terechte klachten kan de webwinkel binnen deze termijn een oplossing bieden.
  2. Bij onterechte klachten (van bijvoorbeeld een concurrent) heeft de webwinkelier de mogelijkheid om dit bij ons te melden. Wij onderzoeken vervolgens de echtheid van de beoordeling.

Na deze periode van 14 dagen wordt de beoordeling publiek geplaatst. Het staat jou als klant altijd vrij om beoordeling te wijzigen wanneer het probleem goed verholpen is, dat is echter niet verplicht. Ons doel is om een zon realistisch mogelijk beeld te geven van de klantenservice van onze leden.

Verwijdering van beoordelingen

In principe verwijderen we geen beoordelingen, alleen bij grof taalgebruik of wanneer deze aantoonbaar onterecht zijn is verwijdering noodzakelijk. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer een concurrent onterecht een negatieve ervaring schrijft of een boze klant opzettelijk onwaarheden verteld. Belangrijk hierbij is dat we nooit de discussie aangaan over gevoelens, hiermee bedoelen we dat de ene klant heel ontevreden is wanneer een bestelling enkele dagen vertraging heeft, terwijl een andere klant dit minder erg vindt. We controleren dan ook alleen of de feiten juist zijn en geven in andere gevallen de webwinkelier de mogelijkheid om te reageren op de beoordeling. Onze gebruikersvoorwaarden zijn hierin leidend.

Neem geen risico! Winkel veilig met WebwinkelKeur.