Geen standaard sterren waardering

Sinds vanmiddag hebben we een kleine update gedaan aan ons waarderingssysteem. Eerst waren er standaard 3 sterren geselecteerd en konden klanten deze waardering aanpassen. Nu selecteren we standaard geen sterren.

Sterren update
Standaard waren er 3 sterren geselecteerd. De insteek hiervan was dat consumenten toch deze waardering zelf zouden invullen. Dit bleek echter vaak niet het geval. Zo werd er soms alleen een waardering gegeven welke inhoudelijk erg positief was, maar waarbij de 3 sterren waardering aangevinkt bleef. Om een verdraaid beeld te voorkomen worden er vanaf vandaag geen standaard sterren aangevinkt. Wordt dit niet gewijzigd, dan wordt de waardering wel weergegeven, maar niet meegenomen in het gemiddelde. Zo zal er dan NVT (Niet van toepassing) staan op de pagina. Op deze manier denken we dat de waarderingen waarheidsgetrouwer en eerlijker zullen zijn.

Standaard geen sterren
Standaard geen sterren

Als klanten een beoordeling achterlaten op mijn webwinkel keurmerk profiel staat er vaak geen sterrenwaardering bij na het plaatsen van de beoordeling. Kan iemand mij vertellen waarom niet en hoe ik dat kan oplossen?

Er zijn meerdere redenen waarom er geen sterren waardering bij een ervaring staat. De meest voorkomende reden is echter dat 1 klant meerdere beoordelingen probeert te plaatsen. Ons systeem detecteert dit en om fraude te voorkomen plaatsen we dan wel de tekst van de ervaring, maar rekenen we deze niet mee voor de algemene waardering. Mocht dit niet de reden zijn, neem dan even contact op via onze klantenservice om het probleem te achterhalen.