Teveel bestelde Cadeaubonnen retour

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsTeveel bestelde Cadeaubonnen retour
Henk ter Aa asked 3 jaar ago
Goedemiddag,   Als Personeels vereniging leek het ons leuk om onze leden, vanwege de door Corona afgelaste uitstapjes, tegemoet te komen met een cadeaukaart van een grote nederlandse webshop. Echter door een fout, namelijk personeelszaken had abusievelijk 265 personen doorgegeven, niet rekening houdend met het feit dat tijdelijke krachten die PV lid zijn al een attentie hadden ontvangen. Het juiste aantal werd daardoor 205 kaarten maar de 265 waren reeds besteld en betaald. Ofwel 60 kaarten teveel.   Op de vraag of deze 60 kaarten retour konden werd ontkennend geantwoord, ik citeer;
Bedankt voor je bericht. Het is helaas niet mogelijk om cadeaukaarten retour te sturen. De cadeaukaarten zijn drie jaar geldig, dus wellicht kan je deze bewaren voor een ander geefmoment zoals een verjaardag van een medewerker? Mocht de geldigheidsduur van de cadeaukaarten bijna verlopen, dan kan je met deze cadeaukaarten op de website van bol.com nieuwe cadeaukaarten kopen die dan opnieuw drie jaar geldig zijn.   Ik vertrouw er op je zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Klopt dit? is het heroepingsrecht hier niet van toepassing? Overigens vindt ik de regeling prima dat ze eigenlijk een doorlopende geldigheid hebben mits op tijd ingevoerd. Feiten; 265 kaarten besteld op 14-12-2020 en na vooruitbetaling op 16-12-2020 zijn de kaarten op18-12-2020 geleverd op 18-12-2020 (dag van levering) aangeven dat we een verkeerd aantal kaarten besteld hadden, op dezelfde dag antwoord dat dit niet mogelijk was. De kaarten (alle 265) dienen nog door een code die we zelf kunnen invoeren geactiveerd te worden zijn dus nog niet uitgegeven of gebruikt.   .
caleni Staf answered 3 jaar ago
Beste Henk,   Bedankt voor jouw vraag. Het is jammer om te lezen dat je er met de verkoper van de cadeaukaarten niet uit kan komen. In principe geldt op cadeaukaarten ook het herroepingsrecht. Als het gaat om kaarten met een geldwaarde dan gelden daarvoor geen afwijkende regels. Als jij daarnaast aangeeft dat de kaarten nog niet zijn geactiveerd dan kan ook niet gezegd worden dat je ze al in gebruik hebt genomen. Op basis van wat je ons dus vertelt en onze eigen kennis, zie ik geen reden waarom de cadeaukaarten niet geretourneerd zouden kunnen worden.   Groet, Asoka