- Home
- Blog
- eCommerce internationaal
- 3 obstakels bij het zowel online als offline verkopen
3 obstakels bij het zowel online als offline verkopen
Obstakel 1: Het afrekenen van facturen
Als eerste hebben we gezorgd dat zowel de webwinkel bestellingen als de facturen in de winkel in hetzelfde systeem werden afgehandeld. Hierdoor bleven de factuurnummers opvolgend en ook de boekhouder hoefde geen verschillende boekhoudingen meer te mergen naar 1. Hierop werd al direct de eerste maand circa 1200 euro bespaard aan uitgaven. Immers zoals ik al aangaf; tijd kost geld en een boekhouder werkt helaas niet gratis. Als extra voordeel was dat we ook in 1 systeem van 1 klant alles konden bijhouden. Als een klant in de winkel langskwam met een vraag over een internetbestelling hadden we direct alles bij de hand. [caption id="attachment_53559" align="aligncenter" width="960"]
Het pand van Qtac B.V.[/caption]
Obstakel 2: Elimineren en voorraad verschillen
In de winkel werden producten gekocht, online idem dito. In begin liep dit niet synchroon wat soms tot best rottige situaties leidde. om 15:00 werd er een artikel gekocht en om 15:20 werd hetzelfde artikel online besteld. Als het dan het laatste artikel was moest je de klant van de online bestelling gaan bellen om een alternatief aan te gaan bieden terwijl de website “op voorraad” aangaf. Niet leuk voor de klant, maar ook zeker niet leuk voor ons. Vaak leidde dit er toe dat dan de order geannuleerd waardoor je een potentieel terugkerende klant mogelijk kwijt was. Dit heeft ons zeker omzet gekost en iedere dag moesten we weer handmatig de voorraad bijwerken van wat er verkocht was in de winkel. [caption id="attachment_53560" align="aligncenter" width="960"]
Zowel een webwinkel als een fysieke winkel[/caption]