- Home
- Blog
- Geen categorie
- 3 tips voor een hogere conversie tijdens de feestmaanden
3 tips voor een hogere conversie tijdens de feestmaanden
Een hogere omzet door Sinterklaas en Kerst
Om in de laatste maanden van het jaar een omzetstijging te realiseren, kun je verschillende dingen doen. Allereerst kun je het aantal bezoekers in je webwinkel verhogen. Bijvoorbeeld door te adverteren of door het verbeteren van je posities in zoekmachines. Dit laatste is vaak niet meer in korte tijd te realiseren, waardoor adverteren overblijft. Naast adverteren kun je er ook voor zorgen dat de conversie in je webwinkel stijgt. Dat wil zeggen dat een groter deel van je bezoekers ook daadwerkelijk klant bij je wordt. Vaak is er door het doen van een aantal kleine aanpassingen al winst te behalen.Conversie tip #1: Vertel waarom men bij jóu moet zijn
Wil je de conversie in je webwinkel verhogen, vertel bezoekers dan waarom ze juist bij jou moeten kopen. Wat maakt jouw webwinkel anders dan die van je concurrenten? Heb je bijvoorbeeld het meest volledige assortiment, bied je een unieke retourservice, een cadeauservice of zijn je prijzen lager? Dit zijn je Unique Selling Points (USP’s). Zorg ervoor dat deze direct duidelijk zijn voor je bezoekers, door ze op een prominente plek op je website te tonen. Maak bezoekers duidelijk waarom ze bij jou moeten kopen en niet bij een of andere webwinkelgigant, die misschien nét wat goedkoper is of dezelfde dag nog kan leveren. Leg de nadruk op je USP’s en laat ze op elke pagina terugkomen. Snel leveren, veilig betalen en lage verzendkosten zijn tegenwoordig geen USP’s meer. De meeste webwinkels doen dit, het is zo’n beetje de standaard geworden. Bedenk daarom goed wat jouw webwinkel écht uniek maakt. Hiermee overtuig je bezoekers en neem je eventuele twijfels weg. [caption id="attachment_62652" align="aligncenter" width="1920"]
Gezelligheid in December[/caption]