De basis van gratis webwinkel marketing
Marketing zonder doelgroep is als schreeuwen in de woestijn, niemand hoort je![/caption]
Hetzelfde geldt voor Social Media, ga niet op Twitter en Facebook je aanbieding zitten pushen, beter ga je de dialoog aan met je doelgroep. Verkoop je electronica en is iemand op zoek naar een mooie tv? Stuur hem niet direct die mooie aanbieding, maar geef hem persoonlijk advies. Als kleinere webwinkel blink je namelijk niet uit in massa, maar in persoonlijk contact en service!
Bepaal voor jouw product waar jouw doelgroep zich online bevind. Vaak zijn er tal van fora's voor diverse doelgroepen. Denk aan moeders, ondernemers, jongeren, paardenliefhebbers en ga zo maar door. Wees actief in deze communities, niet door reclame te verspreiden, maar door echt iets bij te dragen. Plaats jouw webwinkel in je profiel en/of handtekening en uiteindelijk weten klanten je te vinden. Natuurlijk is dit niet de enige manier van marketing, maar wel een manier die werkt.
Ik zou over dit onderwerp zoveel meer kunnen schrijven, maar de moraal is simpel. Wees
doelgericht
bezig met marketing, kijk wat werkt en denk na waarom je iets doet. Denk niet alleen aan vandaag en morgen, maar ook aan volgend jaar. Menig succesvol webwinkel is niet gestart met exponentieele groei (hoewel de media soms anders doet vermoeden), maar door hard te werken en een continuë service te geven. Ga daarin niet mee met alles wat online beweerd wordt, maar kijk wat werkt voor jouw webwinkel.
Heb jij nog andere manieren van
gratis marketing
die voor jou werken? Deel ze met ons.