Het belang van een professioneel e-mailadres voor de webwinkel
Een zakelijk mailadres aanmaken
De belangrijkste reden om een zakelijk mailadres aan te maken is de professionele uitstraling. Bij webwinkelkeur zouden we bijvoorbeeld het mailadres webwinkelkeur@gmail.com of webwinkelkeur@hotmail.com kunnen gebruiken, waar op zich weinig mee mis zou zijn, maar het oogt een stuk professioneler om het mailadres info@webwinkelkeur.nl te gebruiken. Als wij op een beurs staan, een gesprek hebben met een partner of om een andere reden een visitekaartje moeten afgeven dan zouden we minder serieus genomen worden met het genoemde hotmail-adres. Dat is zonde, want het afgeven van je visitekaartje maakt onderdeel uit van de eerste indruk dat iemand van je heeft.
Daarnaast levert het registreren van een eigen domeinnaam voor het mailadres veel voordelen op. Zo zou ik eenvoudig jelmer@webwinkelkeur.nl kunnen gebruiken waar dit minder eenvoudig kan met bijvoorbeeld een hotmail-adres en maak ik het voor mijn organisatie een stuk overzichtelijker doordat ik van systemen zoals
supportbee
gebruik kan maken. Het aanmaken van een zakelijk mailadres is daarnaast erg eenvoudig. Wanneer je een domeinnaam registreert bij een hostingprovider dan krijg je standaard een x-aantal zakelijke mailadressen welke je hieraan kunt koppelen.