Relaties opbouwen met klanten dankzij de popcultuur
Hoe gebruik je de popcultuur in jouw marketing?
Als we aan marketing denken, stellen we ons meteen voor dat merken het beste verkooppraatje van hun producten en diensten maken. Maar merken moeten niet alleen maar over zichzelf praten. Er zijn veel meer dingen die je kan bespreken, en daar komt de popcultuur in beeld. Popcultuur gaat over trending topics, en onderwerpen waar veel mensen het over hebben. Zo kan je jouw merk associëren met veel populaire onderwerpen vanuit films, tv, muziek, sport enz. Op sociale media vinden gesprekken in realtime plaats. Hierdoor ontstaan er veel kansen om in contact te raken met jouw doelgroep. Maar hoe pas je als webshop popcultuur nou toe in jouw marketingstrategie? Een aantal tips:-
Het gebruiken van een ‘viral trend’
Een ‘viral trend’ is een trend die in korte tijd verspreid en gedeeld worden onder miljoenen mensen online. Om mensen naar jouw webwinkel te krijgen, kan je een viral trend gebruiken die op dat moment op het hoogtepunt van zijn populariteit is. Een goed voorbeeld van een viral trend is ‘Game of Thrones’, een televisieserie die in korte tijd enorme populariteit verkreeg op social media en het internet in het algemeen. Zo gebruikte winkelketen H&M deze trend bijvoorbeeld in een design op hun T-shirts.
-
Hou in je gedachten wie jouw klanten zijn
-
Post op het juiste moment