Eenvoudige SEO-tool voor je webshop: speciaal voor jullie

seo tool webshop wincher

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is en blijft su-per belangrijk. Alleen hoe pak je dit aan? Er zijn talloze SEO-tools beschikbaar. De één wat kwalitatiever dan de ander, de ander weer onbetaalbaar voor de meeste eenmanszaken en laten we de super ingewikkelde tools ook niet vergeten. We begrijpen best dat je door de bomen het bos niet meer ziet en denkt: “Laat maar, ik vogel het zelf wel uit!”. Daarom zijn we druk op zoek geweest naar een SEO-tool die makkelijk, toegankelijk en kwalitatief is. Voor leden van WebwinkelKeur hebben we het eerste jaar ook nog eens 40% korting geregeld!

Een eenvoudig hulpmiddel voor je SEO

Zoals in de inleiding al staat beschreven zijn er op de WorldWideWeb vele SEO-tools beschikbaar. Gezien de meeste webshops eenmanszaken zijn, heb je als webwinkelier geen aparte marketeer die deze zaken overneemt. Je besteedt het daarom uit of sleutelt er zelf wat aan in je vrije tijd. We vonden het daarom belangrijk dat we een tool voor onze leden konden aanbieden die zéér eenvoudig te bedienen is. Geen toeters en bellen, gewoon lekker simpel en overzichtelijk!

De SEO-tool is super simpel en doet eigenlijk 2 dingen:

1. Ranking van zoekwoorden (keywords) bijhouden.
  2. Helpen bij zoeken naar interessante keywords.

Je logt in en trefwoorden en hun posities zijn al vooringesteld. Ja, er zijn inderdaad veel meer zaken die je kunt meten, bijhouden et cetera op SEO-gebied. Alleen heb je die zaken vaak als mkb’er niet nodig. Tevens is het al een kunst om eerst deze hoofdzaken in orde te hebben, voordat je gaat nadenken over wat je verder op SEO-gebied kunt doen.

40% korting voor alle leden

Hoeveel ben je nou kwijt aan zo’n tool? Het kan nóg zo eenvoudig en kwalitatief zijn, maar als je daarvoor een paar tientjes in de maand extra kwijt bent, begrijpen we best dat je even verder kijkt. Als lid van WebwinkelKeur hebben we een mooie exclusieve korting kunnen regelen, namelijk: 40%! Aan welke bijdrage per maand moet je dan denken? Aan een bedrag van €6,- per maand voor 100 trefwoorden de eerste 12 maanden (prijzen onder voorbehoud van prijswijzigingen).

Wat krijg je voor €6,- per maand?

• Dagelijkse updates over je ranking.
  • 100 keywords per website.
  • Meerdere gebruikers mogelijk.
  • Ranking waarschuwingen.
  • PDF-rapporten.
  • Exporteren van data (CSV & PDF).

De SEO-tool van Wincher

We hebben het hierboven over de SEO-tool van Wincher. Het is een veelgebruikte tool voor het bijhouden van rankings voor duizenden website-eigenaren, SEO-bureaus en grote ondernemingen. Ze geven aan dat ze hun succes te danken hebben aan de zeer toegankelijke prijzen, een interface dat is gemaakt met een focus op eenvoud en het is zeer laagdrempelig.

Waar veel rank-trackers erg ingewikkeld aanvoelen en omslachtig in gebruik zijn, is die van Winchers het tegenovergestelde. Wincher begeleidt elke stap bij het opzetten van je account. Ze voegen zelfs automatisch een aantal relevante zoekwoorden toe om de hoeveelheid handmatig werk die je moet doen te verminderen.

Eerst gratis proberen, dan beslissen

Begrijpelijk als je wat sceptisch bent. Met zoveel SEO-tools op de markt, weet je gauw niet meer welke echt bij je past. De één waardeert juist de wat ingewikkeldere instellingen en de ander wil juist eenvoud. Daarom kun je bij Wincher éérst de tool voor 14 dagen gratis uitproberen. Pas daarna kun je ervoor kiezen of je de tool met de korting van WebwinkelKeur voor 12 maanden wilt gebruiken. Je zit dus écht aan niks vast.

Stappenplan gebruik SEO-tool

Benieuwd naar de tool? Probeer het lekker gratis uit voor 2 weken zou ik zeggen! We leggen hier stapsgewijs uit hoe je aan de slag kunt gaan.

1. Account aanmaken

Om je Wincher-account aan te maken, navigeer je eenvoudig naar deze link en vul je het aanmeldingsformulier in. Let op dat je wel via de gegeven link aanmeldt om te kunnen profiteren van de 40% WebwinkelKeur korting. Je ontvangt vervolgens een bevestigingsmail waarop je moet klikken om het account te activeren. De eerste 14 dagen zijn gratis.

aanmeldpagina wincher seo
Aanmeldpagina Wincher met 40% korting

Wanneer je hebt bevestigd, word je omgeleid naar je interface. Deze is al ingevuld met wat gegevens. Terwijl je bezig was met de accountbevestiging, is Wincher namelijk al begonnen met het verzamelen van zoekwoorden en ranglijsten. Handig!

wincher dashboard
Wincher interface

NB: bij bevestiging van je account krijg je een automatisch mailbericht van Wincher. Hierin staat dat het na 14 dagen € 6,-  per maand kost. Deze prijs mag je negeren. Na 14 dagen krijg je de optie om de tool voor €6,- per maand te kunnen gebruiken voor 12 maanden.

2. Eerste keywords toevoegen

Neem even de tijd om de lijst met zoekwoorden door te spitten. Wellicht missen er in de lijst bijvoorbeeld belangrijke en relevante keywords. Hoewel de automatisch toegevoegde zoekwoorden over het algemeen vrij goed zijn, is er ook een limiet aan het aantal zoekwoorden dat kan worden toegevoegd.

Blader omlaag naar de tabel met keywords om jouw keywords te beheren. Zoekwoorden kunnen eenvoudig worden toegevoegd met de knop “Add keyword” en worden verwijderd door ze te selecteren en op de knop “Delete” te klikken.

wincher keywords toevoegen
Keywords toevoegen

3. Je concurrenten toevoegen

Eén van de beste en meest nuttige functies van Wincher is de mogelijkheid om je eigen ranglijst te vergelijken met die van je concurrenten. Wincher stuurt je tevens waarschuwingen wanneer je een concurrent in het klassement inhaalt of een concurrent je inhaalt. Het is aan te raden om minstens een paar concurrenten toe te voegen. Je kunt dit doen door naar het tabblad “Competitors” te navigeren. Vul  de domeinnaam van de concurrent in en klik op “Add”. Je concurrentiedashboard ziet er ongeveer zo uit:

wincher concurrentie bijhouden
Concurrentie bijhouden

4. Nieuwe keywords ontdekken

Soms is het moeilijk om te weten welke zoekwoorden nou echt relevant voor je zijn. Het is niet ongewoon dat bepaalde zoekwoorden, waar je eerder nog niet aan had gedacht, het meeste verkeer naar je site (kunnen) leiden. Daar heeft Wincher iets voor bedacht: Keyword Research. Wanneer je navigeert naar het tabblad “Keyword Research” krijg je een lijst met zoekwoorden te zien die wellicht interessant zijn om bij te houden. Dat ziet er zo ongeveer uit:

wincher keywords ontdekken
Nieuwe keywords ontdekken

Wanneer je denkt dat een zoekwoord relevant is, klik je op de knop “Add”. De keyword is nu toegevoegd aan je dashboard.

Dat was het!

Hierboven heb ik kort de basisprincipes besproken van het bijhouden van jouw ranglijsten met Wincher. Daarnaast zijn je gaandeweg de andere functies ontdekken, zoals: pdf / csv-export, geplande en on-demand rapporten, annotaties en meerdere gebruikers.

Benieuwd? Probeer de tool dan eerst gratis 14 dagen uit!

Wincher is echt een super tool! Kan hem iedereen aanraden. Elke dag een mailtje in je inbox met de belangrijkste veranderingen. Er is niks mooier dan wakker worden en het “ranking succes” mailtje in je inbox te zien ;).

Zou me graag aansluiten bij deze actie maar hij zal vast niet voor bestaande leden zijn 😉

Wij hebben altijd een free Wincher account gehad en het werkte prima. Helaas is free sinds kort niet meer mogelijk. We zouden graag als WWK klant met ons bestaande (verlopen) account willen overstappen naar dit nieuwe abonnement met korting, zodat we de historie niet verliezen en de keywords en concurrenten niet opnieuw hoeven op te voeren. Is dat mogelijk? Zo ja, hoe moeten we dat doen?

Ik wil je aanraden om even contact te zoeken met Wincher. Zij kunnen je verder helpen. Ik kan je geen garantie geven, maar gezien je van Free naar een betaald account gaat verwacht ik dat er wel wat mogelijk is.