Handmatig klanten uitnodigen

Handmatig uitnodigingen versturen voor een review

onderscheid je webshop

Je bent net begonnen met ons review platform, en je wil natuurlijk graag een vliegende start maken met een aantal mooie reviews. Binnen WebwinkelKeur is het mogelijk om je oude klanten van 1 à 2 maanden oud een uitnodiging te sturen, zodat ze alsnog een review achter kunnen laten. Nieuwsgierig hoe? Lees dan snel verder!

Wie ga je uitnodigen?
Ben je net begonnen met reviews verzamelen, maar bestaat je webwinkel al wel langer, dan heb je ook de mogelijkheid om je oude klanten nog een review-uitnodiging te versturen. Zo kun je vast beginnen aan een spetterende start van je gemiddelde cijfer! We raden je aan om klanten die een maand terug, of in ieder geval niet ouder dan twee maanden, een bestelling bij je hebben geplaatst uit te nodigen.

Het is wel even belangrijk om te weten dat de handmatige review uitnodigingen niet geverifieerd worden door WebwinkelKeur. We kunnen namelijk niet controleren of het een echte klant van je is geweest. Nu kan het voorkomen dat je bijvoorbeeld alleen werkt met offertes en is dit de enige mogelijkheid die je hebt om reviews te verzamelen. Dan is dit natuurlijk een supermooie optie!

Hoe verstuur ik een handmatige review uitnodiging?
Om handmatige review uitnodiging te versturen, log je in op je WebwinkelKeur Dashboard. Binnen je dashboard ga je naar reviews > uitnodigingen > uitnodiging verrsturen.

Op het moment dat je op uitnodiging versturen hebt geklikt, kom je op de volgende pagina terecht:

Je hebt dan de keus om het handmatig te versturen of via een CSV-import.
Handmatig review uitnodigingen versturen
Als je ervoor kiest om handmatig review uitnodigingen te versturen, voer je op bovenstaande pagina alle gegevens in van de klant. Je kan er zelfs voor kiezen hoeveel dagen het duurt voordat de review verzonden wordt door de vertraging in te stellen.
Zet je de vertraging op 0 dagen, komt het voor dat het nog even in je dashboard staat onder het kopje gepland. Niet getreurd, de reviews worden echt nog dezelfde dag verzonden!

Handmatige review uitnodigingen versturen via een CSV-import
Om handmatige review uitnodigingen te versturen via een CSV-bestand is het belangrijk dat je een bestand aanmaakt met de volgende gegevens:

E-mail, Bestellingsnummer, Taal, Naam (optioneel), Vertraging in dagen (optioneel)

Zodra je dit bestand hebt aangemaakt, raden we altijd aan om alles goed te controleren. Als er 1 foutje instaat, kan het al niet geïmporteerd worden. Zodra je er zeker van bent dat het bestand goed is, kan je je bestand importeren. Vergeet ook zeker niet om de vertraging in te stellen als je graag vertraging wil toepassen op de uitnodigingen.

Zodra je alles hebt ingevoerd, druk je op ‘uitnodigingen importeren’.