Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Klanten belonen voor hun beoordeling met een kortingscode

Zoals je wellicht weet beschik je met een lidmaatschap op Stichting WebwinkelKeur niet enkel over een keurmerk maar ook over een uitgebreide klantenbeoordelingentool. Deze klantenbeoordelingentool is geïntegreerd in het keurmerk om zodoende de maximale conversie te bewerkstelligen. Daarvoor is natuurlijk wel de beoordeling van de consument noodzakelijk. Nu zijn er enkele manieren om klanten te stimuleren om beoordelingen te schrijven over uw service, waar de meest voor de hand liggende het uitdelen van een kortingscode is aan diegene die een beoordeling heeft geschreven. Het voordeel is meer beoordelingen en een grotere kans op een herhaalaankoop. Vandaag gaan we dan ook in op het uitdelen van een kortingscode als beloning voor een review via WebwinkelKeur.

Kortingscoupon aanmaken

Om een kortingscoupon uit te kunnen delen moet deze natuurlijk eerst aangemaakt worden. Hoe je dit het best kunt doen is afhankelijk van het systeem waar de webwinkel opdraait. Bij sommige webwinkels zoals Magento of WordPress kun je dit binnen het platform zelf doen, bij andere zoals Joomla zou je hier een module voor moeten installeren. Vervolgens is het aan te raden om uit te zoeken wanneer je een coupon wilt aanmaken en uitdelen aan een klant. Een coupon is een manier om een bepaalde klantactie te stimuleren, het is belangrijk om een overzicht te creëren van klantacties die je zou willen stimuleren. Voorbeelden van klantacties die je zou willen stimuleren zijn bijvoorbeeld het inschrijven op de nieuwsbrief of het delen van de klantervaring op een bestelling.

We raden hierbij aan om een coupon aan te maken met een beperkte houdbaarheid. Zo stimuleer je klanten om binnen een bepaalde tijd nogmaals bij jouw webwinkel te kopen en voorkom je dat kortingscodes publiek gedeeld worden en vindbaar worden in zoekmachines.

Stimuleer klantacties met coupons

Stimuleer klantacties met coupons

Automatisch kortingscoupon uitdelen

Wanneer je de coupon wil inzetten om zodoende meer klantervaringen binnen te halen dan kun je deze toevoegen aan je persoonlijke uitnodigings-en-bedankttekst bij de klantbeoordelingen van Stichting WebwinkelKeur. Dit kunt u instellen door in te loggen op uw WebwinkelKeur dashboard en vervolgens te kiezen voor de optie ‘uitnodigingen’ in het linker menu. Vervolgens ziet u op de beheerpagina als vierde kolom ‘instellingen’ staan. Hier kunt u uw eigen tekst invullen voor de uitnodigingen. Vermeld in deze tekst dat het plaatsen van een beoordeling beloont wordt met een kortingscode.

Vervolgens kunt u in de bevestigingsemail de kortingscode plaatsen welke u in uw webwinkel software hebt gegenereerd. De bevestigingsmail wordt automatisch naar klanten toegestuurd die een beoordeling hebben geplaatst. Zo hoeft u geen handmatige handelingen te doen. Heeft u een kortingscode gemaakt met een beperkte geldigheid? Zorg er dan wel voor dat u deze kortingscode ook periodiek in deze e-mail bijwerkt. Het is namelijk vervelend voor klanten om een niet werkende kortingscode te ontvangen.

Eigen uitnodigings-en-bedankttekst voor de klantenbeoordelingen

Eigen uitnodigings-en-bedankttekst voor de klantenbeoordelingen

Conclusie

Klantenbeoordelingen zijn een mooie manier om extra conversie te realiseren op de webwinkel. Hiervoor moet je ze natuurlijk wel actief binnen halen. Een manier om klanten extra te stimuleren om een beoordeling te schrijven is het uitdelen van een kortingscoupon. Hoe je precies een kortingscoupon genereert is afhankelijk van je webwinkelsoftware. Wel kun je de coupon vervolgens zeer eenvoudig automatisch uitdelen via WebwinkelKeur. Dit doe je door de couponcode toe te voegen aan de bedanktveld van de uitnodigingen. Wij zijn zeer benieuwd naar jou ervaringen met het gebruik maken van coupons. Deel je ervaring dan ook met ons door te reageren op dit bericht.