WebwinkelKeur neemt Klantenscores.nl over

Enschede, 1 september 2015 – WebwinkelKeur heeft vandaag bekend gemaakt Klantenscores.nl over te nemen. Bestaande Klantenscores.nl klanten worden daarbij overgezet op WebwinkelKeur waarna het label Klantenscores.nl gefaseerd zal verdwijnen.

KlantenScores.nl wordt overgenomen door WebwinkelKeur
KlantenScores.nl wordt overgenomen door WebwinkelKeur

Voor leden van het Klantenscores.nl heeft de overname primair voordelen. Naast een keurmerk biedt WebwinkelKeur ook een uitgebreider klantbeoordelingen systeem met meer mogelijkheden.

WebwinkelKeur laat weten dat de overname een logische stap is. “Klantenscores.nl kon niet langer voorzien in de continue doorontwikkeling die noodzakelijk is in de online review markt. Met meer dan 2500 aangesloten webwinkels kunnen wij dat wel. We doen ons best om continu voorop te lopen met nieuwe ontwikkelingen. Ons compleet nieuwe dashboard dat we afgelopen maand lanceerden is daar een goed voorbeeld van. Door continue innovatie blijf je meerwaarde houden boven andere partijen.” aldus M. Landeweerd, bestuurder van Stichting WebwinkelKeur.

Klantenscores.nl geeft aan dat de overname hoofdzakelijk tot stand is gekomen omdat het zelf niet voldoende kon investeren in ontwikkeling van de techniek. Hierna zijn we op zoek gegaan naar een betrouwbare partij die continuïteit kon bieden voor onze klanten. Na een inventarisatie kwam WebwinkelKeur als snel naar boven als de meest geschikte kandidaat. De overname was voor ons dan ook een logische stap. Aldus Dhr. Rijs, initiatiefnemer van Klantenscores.nl.

Klantenscores.nl zal gefaseerd als label verdwijnen. De bestaande klanten worden echter stapsgewijs overgezet naar het WebwinkelKeur wanneer deze voldoen aan de richtlijnen van het WebwinkelKeur. De Klantenscores.nl klanten zullen persoonlijk begeleid worden bij de overstap naar WebwinkelKeur.

Geschiedenis WebwinkelKeur

WebwinkelKeur is in 2010 gestart. Het is het eerste volwaardige keurmerk in combinatie met een klantbeoordelingensysteem. Het is niet de eerste overname die WebwinkelKeur doet, in 2014 werd ook het Keurmerk Veilig Winkelen ingelijfd door WebwinkelKeur. Inmiddels heeft het keurmerk meer dan 2500 aangesloten webwinkels en is het daarmee één van de grotere keurmerken in Nederland. Ook internationaal timmert WebwinkelKeur aan de weg, begin 2014 starte WebwinkelKeur in Spanje onder de naam evalor.es en sinds dit jaar is de organisatie de Nederlandse vertegenwoordiger van het Europese EMOTA keurmerk.

Notitie, 18 december 2019: EMOTA stopt met bestaan vanaf 1 januari 2020. Alternatief voor het Europese keurmerk: ValuedShops.

Meer informatie?

Een technische handleiding om de overstap te maken is te vinden in deze blog.