- Home
- Blog
- Branche nieuws
- Vooruit plannen wordt beloond!
Vooruit plannen wordt beloond!
Meer orders = meer werkdruk voor iedereen
Top dat je webwinkel tijdens de feestdagen goed loopt, maar meer orders betekent niet alleen meer omzet. Dit betekent ook meer werkdruk, meer klantenservice vragen en problemen, meer 'fouten' die worden gemaakt en natuurlijk kunnen daar ook meer klachten door ontstaan. Bij het runnen van een webwinkel kan er weleens iets fout gaan, maar laten we niet de postorderbedrijven vergeten. De laatste jaren is het algemeen bekend dat postorderbedrijven pakketjes niet meer op tijd kunnen afleveren bij klanten. Dit zal dit jaar niet anders zijn. Wel hebben postorderbedrijven daarom dit jaar op tijd een campagne gestart door klanten te adviseren eerder hun december inkopen te doen. Hopelijk heeft dit ook positieve invloed gehad op jouw webshop! Nu naar de zaken die jij als webwinkelier nog kunt doen..Pas je reviewuitnodigingen aan
Een goede manier om teleurgestelde klanten voor te zijn, is het aanpassen van het aantal dagen waarna een reviewuitnodiging de deur uitgaat. Niets is zo vervelend als een klant al een reviewverzoek krijgt, terwijl hij of zij het pakketje nog niet eens heeft ontvangen. Dan kun je vast al wel raden wat voor een review je gaat ontvangen. Dat is toch mega zonde!?
Pas daarom het aantal dagen aan tijdens de feestdagen. De eerste reviewuitnodiging verloopt via je webwinkelsoftware, de herinneringsverzoeken lopen via WebwinkelKeur. Hieronder vind je van enkele webshopsoftware uitleg van hoe je het aantal dagen waarna een reviewverzoek wordt verstuurd kunt wijzigen.