Voor consumenten

Modern Keurmerk, ouderwets vertrouwen!

veilig online shoppenWebwinkelKeur is het keurmerk dat meer transparantie en veiligheid brengt in de markt van het online winkelen.

Aangesloten webshops

Op zoek naar een aangesloten webshop of je ervaring delen? Bekijk dan ons overzicht van aangesloten webshops en doe zaken met één van de vertrouwde deelnemers.

Waarom WebwinkelKeur?

Wij controleren of onze leden voldoen aan wetgeving en belangrijke informatie op een duidelijk manier op hun webwinkel vermelden. Jij als klant beoordeelt onze leden zodat we weten hoe deze in de praktijk presteren. Op deze manier worden webwinkels zowel door jou als door ons beoordeeld. Dubbele zekerheid dus!

Geschil met een aangesloten webshop

Hoe vervelend het ook is, krijgen ook de beste webshops te maken met geschillen. We zijn per slot van rekening allemaal mensen. Wij als keurmerkzijnde vinden het belangrijk dat geschillen van consumenten over onze leden correct worden opgelost. De procedure kun je hier vinden.

Meldingen van misbruik

Helaas wordt er online ook misbruik gemaakt van ons beeldmerk. Deze webshops dragen onterecht ons keurmerk, waardoor ze de indruk wekken dat de consument daar de betrouwbaarheid van WebwinkelKeur heeft. De lijst met meldingen over webshops vind je hier. Mocht je twijfels hebben over een webshop, dan kun je altijd contact met ons opnemen!

Meld misbruik van het keurmerk

Heb je een webshop gezien en heb je deze niet terug kunnen vinden in onze ledenlijst? Dan zouden we het enorm waarderen als je daar een melding van zou willen maken. Wij beoordelen vervolgens de situatie en voegen de webshop, zo nodig, toe op onze meldingenlijst en vragen met klem aan de webwinkelier het materiaal af te halen. Zo zorgen we samen ervoor dat het online winkelen een stuk veiliger wordt.