Trustpilot

Alle asked 3 jaar ago
Goedemiddag,   Wij zijn bij jullie aangesloten als  betaald lid en doen ons uiterste best om door onze service gerichtheid een hoog cijfer te (blijven) behalen. Nou zie ik dat "iemand" op trustpilot waar we niet bij zijn aangesloten een profiel van ons heeft aangemaakt waar klanten ongefundeerde en negatieve reviews achterlaten.
Wij kunnen daar enkel op reageren als we ons verplicht registeren als bedrijf bij trustpilot.

Mag dit überhaupt wettelijk wel?
Balen er echt van dat we na jaren hard werken een mooi cijfer en aantal reviews hebben en dit daar weer kapot gemaakt kan worden.
Alle Vlietstra
Designstoel4U
caleni Staf answered 3 jaar ago
Goedemiddag Alle,

Ik snap dat dit erg vervelend is. Dit mag helaas wel. Wel moet TrustPilot bij melding van onterechte reviews ook een proces hebben om echt misbruik te voorkomen. Maar dat hebben zij wel. Ik zou je daarom willen adviseren contact met hen op te nemen.
Alle Vlietstra answered 3 jaar ago
Hi Caleni,   Ze kunnen bedrijven dus verplichten eerst een account bij ze aan te moeten maken voordat er überhaupt melding van onterechte reviews gedaan kan worden?

Echt absurd vind ik het en ben er flink ontstemd over, dit zijn niet bestaande klanten of klanten waarmee de issue al lang naar tevredenheid is afgehandeld.
Marcel Landeweerd Staf answered 3 jaar ago
We kennen geen regels die de manier van werken van TrustPilot en soortgelijke partijen verbieden, erg vervelend is het wel natuurlijk. Je wordt bijna verplicht om bij TrustPilot te registeren.

Dat wij de regels niet kennen betekent natuurlijk niet dat de regels niet bestaan, maar gezien de omvang van TrustPilot vermoeden wij dat ze dit wel juridisch hebben dichtgetimmerd.

We zien overigens meer webshops die jouw probleem van een slechtere reviewscore elders ook hebben. We hebben daarom wel de ambitie om daar een oplossing voor te bieden. Wanneer we deze oplossing kunnen bieden is helaas nog niet bekend.