Hoe gaat webwinkelkeur om met reviews

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsHoe gaat webwinkelkeur om met reviews
Emmy asked 2 jaar ago
Per 28 mei gaan nieuwe regels in voor online verkopen. Doe je online zaken met consumenten en bied je de mogelijk tot het plaatsen van reviews? Dan heb je een informatieplicht op je site over hoe je omgaat met reviews en een inspanningsplicht om nepreviews te voorkomen. Is hier vanuit Webwinkelkeur een tekstje voor beschikbaar die we op onze website kunnen plaatsen?
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Beste Emmy,   Goed dat je contact met ons opneeemt over de nieuwe regels betreffende de inspanningsplicht om nepreviews te voorkomen. Nepreviews worden bij ons automatisch gedetecteerd. Wij nemen vervolgens contact op met de het lid om de reviews te bespreken. Zo willen wij fake reviews binnen ons systeem verhinderen, verwijderen en de verantwoordelijke partij erop aanspreken. Gezien het om misleiding gaat, kunnen bepaalde cases een intrekking van het keurmerk als gevolg hebben! Hiermee voldoe je aan de wetgeving die bepaalt dat je reviews op echtheid moet controleren. En door reviews via WebwinkelKeur te verzamelen weten je klanten ook meteen dat jouw reviews authentiek en betrouwbaar zijn. Op deze pagina kun je hier meer over lezen.