Voorbeeld algemene voorwaarden B2B webwinkel

B2B maatwerk

Veel B2B webwinkels zijn op zoek naar voorbeeld algemene voorwaarden. Hoewel WebwinkelKeur door veel leden gebruikt wordt als B2B webwinkel keurmerk, is het voor ons moeilijk standaard algemene voorwaarden voor B2B webwinkels te hanteren.

B2B webwinkels hoeven zich namelijk niet te houden aan consumentenwetgeving. Zaken als herroepingsrecht komen uit consumentenwetgeving, als je enkel en alleen aan zakelijke afnemers verkoopt zijn de regels dus anders.

Je mag dus zelf bepalen hoe je om gaat met retouren, veel B2B webshops besluiten klanten toch een vorm van bedenktijd te geven, anderen sluiten dit wel helemaal uit. De basis voor WebwinkelKeur is dat je hierover heel duidelijk moet communiceren naar klanten.

Een voorbeeld van algemene voorwaarden voor B2B geven is daarom moeilijk, je dient immers zelf de nodige keuzes te maken zoals het wel/niet bieden van bedenktijd en hoe om te gaan met garantie. We raden je daarom aan onze standaard algemene voorwaarden te hanteren en die waar nodig aan te passen. Communiceer dergelijke wijzigingen echter ook duidelijk buiten de algemene voorwaarden op een aparte klantenservice pagina.

Voorbeelddocument Algemene Voorwaarden voor jouw webshop

WebwinkelKeur biedt voorbeeld algemene voorwaarden voor haar leden. Zoals met bovenstaande uitleg duidelijk wordt is het moeilijk om voor B2B voorbeeld algemene voorwaarden aan te leveren, omdat dit toch vaak maatwerk is. Onze voorbeeld algemene voorwaarden voor consumenten zijn echter zeker geschikt als basis voor een B2B webwinkel. Let hierbij wel goed op de termen die worden gebruikt, die moet je soms misschien aanpassen!

Download voorbeeld algemene voorwaarden
Om dit bestand te openen heb je een tekstverwerker nodig, bijvoorbeeld Microsoft Office Word of Open Office.

Meer informatie over deze algemene voorwaarden vind je hier. Zie ook ons B2B webwinkel keurmerk.

Meld je direct aan!

Algemene voorwaarden in orde?

Controleer dan of je ook een privacy policy hebt. Geen privacy policy op dit moment? Gebruik dan onze voorbeeld privacy policy voor jouw webwinkel. Je webwinkel helemaal klaar voor aanmelding? Ga dan gelijk door naar aanmelden.