Wij hebben een klant een retourlabel gestuurd om zijn bestelling naar ons terug te sturen.
Het lijkt erop dat de zending verloren is geraakt in de post.
Normaal gesproken is de verzender aansprakelljk voor de verzending,.
Hoe zit dit in dit geval?
Beste Ismail,
De rechtszaak waar u naar verwijst is grotendeels in het voordele van de consument beslecht. 75% van het aankoopbedrag diende vergoed te worden door de verkoper.
@Michel: Veel bronnen willen de consument doen geloven dat hij of zij zelf verantwoordelijk is voor de verzending, maar afhankelijk van wat er precies gebeurd is kun je de verkoper of de pakketbezorger aansprakelijk stellen.
Indien je rechtsbijstand hebt, leg de casus aan hen voor. Dat is het beste advies en laat je niet ontmoedigen door een antwoord op internet van iemand die de belangen van webshop ondernemers behartigt.
Beste Ogier,
De geschillencommissie heeft inderdaad besloten dat 75% van het aankoopbedrag moet worden terugbetaald, omdat de schade die tijdens de retour is begroot op 25%. De consument was dus wel verantwoordelijk voor de retourzending. Als het pakketje geheel verloren zou zijn gegaan, zou de consument hiervoor verantwoordelijk zijn.