Engelse eisen

Ons Engelstalig webwinkel keurmerk is gebaseerd op Europese eisen en regels. We pretenderen hiermee dus niet een complete juridische controle volgens Engelse wetgeving te doen, maar een controle op Europese regels die we belangrijk achten voor consumenten.

 

Bedrijfsgegevens

Bedrijfsgegevens moeten duidelijk vindbaar zijn, dus niet enkel verborgen in de algemene voorwaarden. Het gaat hier dan om:

  • Telefoonnummer.
  • E-mailadres.
  • Vestigingsadres (niet alleen een postbus).
  • KVK-nummer.
  • Btw-nummer.

We raden aan al deze gegevens te vermelden op een contactpagina of op een over ons pagina. Uitgangspunt is in ieder geval dat deze gegevens eenvoudig vindbaar zijn.

 

Herroepingsrecht

Qua bedenktijd gelden dezelfde eisen als in Nederland. We vragen je daarbij de volgende tekst buiten je algemene voorwaarden op een goed vindbare plaats te vermelden.

You have the right to cancel your order within 14 days after the day you received your goods without giving any reason. You must send the goods back within 14 days after informing the trader. You will then be credited with the total amount, including shipping costs. Only the costs for returning the goods from your home to the shop are for your own account. If you use your right of withdrawal, you need to return the goods with all accessories and – if reasonably possible – in its original condition and packaging to us. To exercise this right, please contact us on UWEMAIL@uwwinkel.nl. We will give a refund within 14 days from receipt of your cancellation provided that the returned goods have been received in good order.

 

Garantie

Consumenten moeten gewezen worden op de mogelijkheid tot geschilbemiddeling. Dit kan middels onderstaande voorbeeldtekst. Plaats deze op een goed vindbare plaats (dus niet verstopt in de algemene voorwaarden).

We encourage you to notify us of complaints by sending an email to info@jouwwebwinkel.nl. If this does not lead to a solution, it is possible to sign up for dispute mediation by WebwinkelKeur/ValuedShops. From February 15, 2016 it is for EU consumers possible to submit complaints using the ODR platform of the European Commission. This ODR platform can be found at http://ec.europa.eu/odr. When your complaint is not submitted elsewhere you are free to file your complaint using the EU platform. We do advice to submit your complaint first to us or by contacting WebwinkelKeur/ValuedShops.

 

Algemene voorwaarden

Gebruik de door ons beschikbaar gestelde Engelse algemene voorwaarden. Deze algemene voorwaarden verstrekken we op aanvraag aan leden met een PRO-pakket.