CCV Shop: keurmerk & reviews

CCV Shop reviews en keurmerk

Webshop keurmerk en reviewsysteem

Een keurmerk en reviewsysteem voor je CCV Shop webwinkel? Met de integratie van WebwinkelKeur verzamel je binnen no time reviews en toon je deze eenvoudig met onze interactieve uitingen. Met bijvoorbeeld de WebwinkelKeur sidebar kun je de verzamelde reviews tonen zonder dat de bezoeker je webshop hoeft te verlaten.

Voor alle WebwinkelKeur leden zorgt de CCV Shop module voor het automatisch uitnodigen van klanten voor het delen van een klantervaring. Bij elke afgewerkte bestelling wordt automatisch een uitnodiging naar de klant verzonden waarin hij uitgenodigd wordt om zijn klantbeoordeling te delen. Zo vergroot je het vertrouwen en de conversie van jouw webshop.

Installatie instructies voor CCV Shop:

Het installeren van WebwinkelKeur en het verzamelen van reviews op CCV Shop is eenvoudig. Dit is te doen in 2 stappen. Activeer allereerst de CCV Shop module en plaats hierna de HTML codes voor de widget en de banners.  Zie voor een stap-voor-stap uitleg de onderstaande pagina’s.

Installatie instructies CCV Shop HTML code plaatsen

Naast de CCV module kun je ons keurmerk materiaal makkelijk op jouw CCV webshop plaatsen. Deze pagina legt je stap voor stap uit hoe je de HTML code voor de review widget en/of de keurmerk banner eenvoudig op jouw webshop kunt plaatsen.

Stap 1: Genereer de widget code via de Widget genereren wizard. Login binnen je WebwinkelKeur dashboard, klik op ‘Installatie’, Ga naar Stap 2. Lees voor een volledige uitleg “Widget code genereren“. Niet de widget plaatsen, maar wel het keurmerk logo? Kies dan het betreffende logo bij Stap 3 en kopieer de HTML code.

Stap 2: Login binnen CCV Shop en ga naar ‘Mijn webshop’ > ‘Instellingen > Lay-out’ en kies daar onder het tabblad Webwinkel thema’s.

Selecteer webwinkel thema's
Selecteer webwinkel thema’s

Stap 4: Klik vervolgens op de knop ‘Banners’ bij het thema dat je momenteel gebruikt.

Klik op Banners
Klik op Banners

Stap 3: Kies een vensterset dat nog niet in gebruik is. In ons voorbeeld kiezen we voor Vensterset 2. Klik vervolgens op ‘Toevoegen’ – er opent zich nu een nieuw venster.

Stap 4: Kies bij type voor HTML-banner. Er verschijnt nu een groot tekstveld.

Stap 5: Plak nu de code zoals je deze gegenereerd hebt in de wizard van Stap 1 op de plek waar de widget moet verschijnen.

Plak de HTML code in dit venster
Plak de HTML code in dit venster

Stap 6: Ga weer naar ‘Mijn webshop’ > ‘Instellingen’ > ‘Webwinkel thema’s’ en kies deze keer voor ‘Venster indeling’.

We kiezen nu voor Venster indeling
We kiezen nu voor Venster indeling

Stap 7: Kies nu de plek waar je de widget (of banner) wilt weergeven. In het voorbeeld kiezen we voor Venster 1 in de rechter kolom. We kiezen daar onder ‘Inhoud venster’ voor de optie ‘Banners vensterset 2’. Mocht je in stap 3 een andere vensterset hebben gebruikt, kies dan voor die vensterset.
Vensterindeling van Biedmeer
Stap 8: Klik nu onderaan de pagina op ‘Toepassen’. De widget is nu direct zichtbaar op jouw webshop. Ook nog 1 van de banners plaatsen? Kopieer in stap 1 dan de HTML-code van de banner en plaats deze op dezelfde manier in een vrij ‘Vensterset’.

In ons voorbeeld is de widget nu rechts zichtbaar op de webwinkel
In ons voorbeeld is de widget nu rechts zichtbaar op de webwinkel

Installatie module CCV Shop

De CCV Shop (voorheen bekend als Biedmeer) module zorgt voor een eenvoudige integratie van het WebwinkelKeur binnen jouw CCV Shop. Hiermee is het makkelijk om de innovatieve WebwinkelKeur Sidebar in jouw Biedmeer webwinkel te integreren. Voor PLUS leden zorgt de CCV Shop module voor het automatisch uitnodigen van klanten voor het delen van een klantervaring. Bij elke afgewerkte bestelling wordt automatisch een uitnodiging naar de klant verzonden waarin hij uitgenodigd wordt om zijn ervaring te delen. Zo vergroot je het vertrouwen en de conversie van jouw webshop.

Deze uitleg is bedoeld om de CCV Shop module te installeren. Hiernaast raden wij ook aan de banners van WebwinkelKeur op je CCV Shop te plaatsen. Lees hier meer over het plaatsen van de HTML codes op je CCV webwinkel.

Integratie CCV Shop module voor WebwinkelKeur

Stap 1: Login op jouw CCV Shop (Biedmeer) webshop.

Stap 2: Mocht je de app voor WebwinkelKeur nog niet geïnstalleerd hebben, dan kun je dat doen via Appstore > Keurmerken en klik daar op WebwinkelKeur. Heb je hem al wel geïnstalleerd, dan kun je verder met stap 3.

Appstore CCV
Appstore CCV Shop Categorie “Keurmerken”

Stap 3: Ga naar Mijn webshop > Instellingen > Bestelproces & voorraad en klik daar op WebwinkelKeur.

Kies bij de Instellingen voor Voorraad, niet voor Keurmerken...
Kies bij de Instellingen voor Bestelproces & Voorraad, niet voor Keurmerken…

Stap 4: Vul je persoonlijke webwinkel ID + API code in. Deze gegevens vind je op de pagina Installatie > Wizard die beschikbaar is na inloggen op het dashboard van WebwinkelKeur.

Het website ID en de API sleutel vind je in de uitleg van de eerste stap van de installatie wizard

Stap 5: Configureer de module naar je eigen voorkeuren. Zo kun je aangeven of klanten bij een tweede bestelling nogmaals een e-mail moeten ontvangen en op welk moment de uitnodiging verzonden moet worden (na plaatsing van de bestelling of na verzending). Tevens is de WebwinkelKeur sidebar in te schakelen (aan te bevelen).

Stap 6: Test jouw webshop goed na installatie en controleer of er geen conflicten zijn met andere (javascript)codes binnen jouw webshop. Dit doe je door zelf een testorder te plaatsen en daarbij te controleren of er niets mis gaat. Controleer ook of bijvoorbeeld afbeeldingsliders nog zonder problemen werken. In je dashboard kun je bij “Uitnodigingen beheren” kijken of uitnodigingen ook verzonden worden.

Stap 7: Optioneel kun je ook de WebwinkelKeur widget of banner plaatsen. Volg hiervoor de volgende stappen.