HondenSteps.nl – Offline marketing voor webwinkels

Als webwinkelier zijn er tal van mogelijkheden om bezoekers te trekken. Naast de online mogelijkheden kun je ook offline je publiek benaderen. Wesley Hendrick van Hondensteps.nl stond de afgelopen week op het Concours Hippique, een paardenevenement waar ook tal van hondenliefhebbers te vinden waren. Daar probeerde hij zijn unieke product de hondenstep aan de man te brengen.

Hoe kom je bij een product als de hondenstep?
Ooit ben ik begonnen met SiberischeHusky.info en had al langer het idee om iets met honden te gaan doen, alleen wilde ik niet de zoveelste webwinkel worden met hondenvoer, snacks en speelgoed. Dat is een hele moeilijke markt en op een dag schoot het mij het steppen met je hond erin en zodoende registreerde ik HondenSteps.nl.

Hoe werkt een Hondenstep?
Het baasje staat op de voetenplank en wanneer men een sledehond heeft mag de hond aan de voorkant van de step worden bevestigd aan de hand van een treklijn die in verbinding staat met een trekstang aan de voorkant van de step en die aan de andere kant verbonden staat met de halsband/tuig van de hond. Geen sledehond? Dan dient de hond aan de zijkant van de step bevestigd te worden door middel van een stepbeugel. Aan het einde van de beugel zit een ring waar je de treklijn aan bevestigd en het andere uiteinde bevestig je aan de halsband/tuig van de hond.

Wat is het verschil tussen een Hondenstep en een normale step?
Een hondenstep verschilt qua uiterlijk behoorlijk met een normale step zoals we die kennen uit een speelgoed of vrijetijdswinkel. Een hondenstep is robuuster en heeft een sportievere uitstraling. De reden waarom deze steps robuuster zijn is om het gewicht en de kracht van de hond te kunnen dragen. Wanneer je een labrador aan de zijkant van een normale step zou laten meelopen, is de kans aanwezig dat de step na een tijdje zijn beste tijd gehad heeft, puur vanwege het feit dat deze steps niet gemaakt zijn voor honden en hondeneigenaren samen.

Een hondenstep is hier wel voor gebouwd en bevat uitsluitend hoogwaardige materialen zoals aluminium, RVS en in sommige gevallen zelfs carbon. De hondensteps zijn ervoor gemaakt om 1 of meerdere honden mee te nemen.

Hoe verliep de “beursdag”
De beursdagen begonnen voor ons rond 10 uur in de ochtend met het opbouwen van de kraam, wat een kleine 10 minuten in beslag nam. Ik had vooraf namelijk al voorbereidingen getroffen zoals de proefzakjes voer en snacks die men gratis mee mocht nemen, alvast thuis te vullen. Scheelde een hoop tijd en ik hoefde ze alleen maar neer te leggen. Tevens had ik de Yedoo Mezeq step al helemaal in elkaar gezet vantevoren. Rond een uurtje of 12 ging ik meestal even op de step en met de HondenSteps.nl sweater aan uiteraard koffie halen aan de andere kant van het enorme veld waar CH zich afspeelde. Veel mensen zagen mij dan langsrijden en kwamen even naar de kraam kijken. Rond 5 uur braken we alles weer af en namen alles mee naar huis. Wij hadden de mogelijkheid de spullen daar te laten, maar wegens de hoge waarde van onze producten wilden wij dat risico niet nemen dat het eventueel gestolen zou worden. De aanloop begon matig, maar al snel wisten meer mensen de kraam te vinden. Vooral op zondag en maandag was er duidelijk veel meer aanloop.

De Hondensteps.nl kraam
De Hondensteps.nl kraam

Wat is het rendement, en hoe meet je die?
Rendement moet zichzelf uitwijzen de komende weken. We hebben op de flyer expres gekozen voor de kortingscode CH wat staat voor Concours Hippique, zo kunnen we gaan afleiden of er daadwerkelijk mensen zijn die bij ons gaan bestellen die op het evenement zijn langsgeweest. Door de speciale kortingscode is dat goed te meten. Wel zijn er best veel mensen geweest die aaangaven binnenkort te gaan bestellen. Tevens gaan wij de mogelijkheid bieden dat mensen aan huis (we zitten midden in een verhuizing dus dat zal over een maand zijn ongeveer) de step mogen uitproberen samen met de hond (compleet kosteloos) om feeling met het product te krijgen.

Is het beursbezoek voor herhaling vatbaar?
Deze beurs denk ik niet, wel andere beurzen. Wel is het zo dat we de kosten er al uit hebben, want gisteren kwam de eerste grote bestelling vanuit de beurs binnen. In Juli staan wij op de Erkemeder HondenDagen en daar zullen wij de mensen weer enthousiast proberen te maken voor het actief bezig zijn met je hond(en).

Ook offline kun je goed gebruik maken van het WebwinkelKeur logo
Ook offline kun je goed gebruik maken van het WebwinkelKeur logo