Geschiedenis

Betaalbaar & Innovatief keurmerkbekend en erkend webshop webwinkel keurmerk

De geschiedenis van WebwinkelKeur start in 2010, op dat moment startten we als protest tegen bestaande keurmerken. Enerzijds zien we dure keurmerken die niet betaalbaar zijn voor starters, anderzijds zien we goedkope keurmerken zonder veel meerwaarde. Tevens vonden we het jammer dat geen enkel keurmerk klantbeoordelingen integreert in het keurmerk om zo niet alleen op papier, maar ook in de praktijk de betrouwbaarheid van haar leden te controleren.

Gratis webwinkel keurmerk

WebwinkelKeur start hierbij als volledig gratis keurmerk. Doelstelling is om middels partners in de toekomst kostendekkend te werken. In de eerste jaren is er veel aanloop door het gratis karakter van het keurmerk. We merkten echter dat de kwaliteit niet altijd even goed is. Webwinkels die zich aanmelden voldoen vaak niet aan onze eisen en webwinkels die stoppen geven geen afmelding door. Vanaf begin 2012 besluiten we dan ook een drempel op te werpen voor leden door toch een jaarlijkse contributie te gaan vragen.

Doorontwikkeling

Doordat er met de contributie ook mogelijkheden ontstaan om het keurmerk te verbeteren zijn er in de jaren daarop veel technische innovaties geweest. Zo introduceerden we in 2013 WebwinkelKeur PLUS, waarbij het mogelijk werd om klanten uit te nodigen tot het delen van hun klantbeoordeling. Hiermee werd WebwinkelKeur ook een volwaardige klantbeoordelingen tool. Tevens introduceerden we de Javascript integratie die het mogelijk maakte de echtheid van het keurmerk binnen de eigen webwinkel te controleren.

Vanaf midden 2015 werd de gehele software van WebwinkelKeur vernieuwd. Leden kregen een geheel nieuw beheertool met tal van mogelijkheden. Hiermee was WebwinkelKeur een voorloper in de branche; deze software wordt dan ook continu verder doorontwikkeld.

verzamel meertalige reviews beoordelingen webshop webwinkelEuropa

Het e-commerce landschap werd steeds internationaler. Vandaar dat we onze leden ook wilden helpen met internationaal ondernemen, dit deden we o.a. door onze sluiting bij het EMOTA keurmerk in 2015. We waren daarmee de eerste en enige partij die een volwaardig internationaal keurmerk naar Nederland haalden. Tevens zijn we sinds maart 2014 ook actief in Spanje onder de naam eValor.es. Na de stop van het EMOTA keurmerk in januari 2020, maken we nu gebruik van het Europese keurmerk ValuedShops.

Overnames van keurmerk en reviewsystemen

Naast de primair natuurlijke groei van het aantal leden, hebben we de afgelopen jaren ook enkele overnames gedaan, namelijk: