Magento 2 ondersteuning door WebwinkelKeur

Al een tijdje is Magento 2 gelanceerd, dit is de geheel nieuwe versie van de populaire open-source webwinkelsoftware. De aanvragen voor ondersteuning druppelden dan ook langzaam bij ons binnen, hierop zijn we direct aan de slag gegaan met een Magento 2 module voor WebwinkelKeur. Althans, we hebben Magmodules aan het werk gezet.

Magento 2

Magento 2

Zowel onder de motorkap als grafisch is Magento onder handen genomen. Magento 2 is dus niet zomaar een upgrade van Magento, maar echt een geheel nieuwe versie. Even overstappen is er dan ook niet bij. De gehele webwinkel en ook de modules zullen opnieuw gebouwd moeten worden. Vandaar ook dat nog maar weinig webwinkels de overstap maakten, toch zien we inmiddels de eerste webwinkels de overstap maken. Vandaar dat het ook hoog tijd werd voor WebwinkelKeur ondersteuning.

Wat kan de module?

Zoals gezegd is de module geheel opnieuw gebouwd. Hierdoor hebben we de module volledig kunnen bouwen volgens de nieuwe Magento 2 standaarden. Mogelijkheden van de module zijn o.a.:

• Magento 2 widgets met ingebouwde Rich Snippets
  • Integratie van de WebwinkelKeur Javascript integratie (o.a. Sidebar en Tooltip)
  • Automatisch klanten uitnodigingen tot het delen van een beoordeling
  • Goede meertalige ondersteuning (WebwinkelKeur en ValuedShops)
  • De eerste module die geheel werkt via onze JSON api
Eigen HTML widget met meertalige ondersteuning, voorzie deze eenvoudig van je eigen opmaak middels CSS

De module installeren

De module is zowel te installeren via Magento Marketplace als via FTP. We raden je echter aan om voor alle actuele informatie eerst de Magento 2 pagina op WebwinkelKeur te bekijken. Uitgebreide instructies voor installatie middels Magento Marketplace volgen zo snel mogelijk binnen het dashboard.