Skip to content
De laagste prijs
Automatisch reviews verzamelen
Groei in omzet en betrouwbaarheid

Blog

Meer webwinkel verkopen: Foto op uw contactpagina

11620
0

Vertrouwen van de klant in uw webwinkel heeft een grote invloed op uw webwinkel omzet. Een hoger vertrouwen zorgt namelijk voor een hogere conversie. Zoals al aangegeven in een eerder blog zijn er diverse manieren om het klantvertrouwen te winnen. In deze blog willen we middels een simpelle tip laten zien hoe u het vertrouwen kunt verhogen en daarmee het aantal verkopen.

Het internet is erg anoniem, klanten bezoeken uw website en zullen daarbij gevoelsmatig bepalen hoeveel risico ze lopen bij de aankoop. U moet deze klanten dus gerust stellen. Dit kan erg goed middels een foto. Heeft u een eigen pand, dan is het sterk aan te raden deze op uw contactpagina te zetten, klanten weten dan dat ze zaken doen met een serieus bedrijf en hebben extra vertrouwen doordat ze zaken doen met een fysiek aanwezig bedrijf.

Bobshop heeft een goede contactpagina met daarop alle contactgegevens plus een foto van de vestiging

Veel kleinere webwinkels zullen hun webwinkel runnen vanuit huis. Ook in dat geval is er geen enkele reden om u voor te doen als een grote multinational, het plaatsen van een foto van u zelf kan hetzelfde effect hebben. Bezoekers zien een echt persoon en de anonimiteit van uw website verdwijnt al snel, eventueel voorzien van een pakkende tekst krijgen uw bezoekers een beeld van u als persoon wat vertrouwen geeft. Het is naar mijn idee dan ook beter om de voordelen van u als kleine webwinkelier te benadrukken dan u voor te doen als grote multinational. Als klant bestel ik graag bij een ondernemer met hart voor de zaak en een persoonlijk aanpak, niet iets om u voor te schamen, maar juist iets wat u moet benadrukken.

Heeft u een grotere webwinkel met meerdere medewerkers, ook dan kunt u de persoonlijke kant van de webwinkel benadrukken. Combineer bijvoorbeeld de foto van uw pand op de contactpagina met een medewerkerspagina waarop uw medewerkers een omschrijving kunnen geven van hun werkzaamheden. Op die manier kunt u ook digitaal banden creëren met bezoekers, banden met personen zijn namelijk sterker dan die met bedrijven. De persoon weer centraal stellen op het anonieme web kan een succesvolle aanpak zijn.

Samengevat kunnen foto’s van uw bedrijf erg goed helpen om de anonimiteit van uw webwinkel te verbreken. Het klantvertrouwen stijgt en daarmee ook de conversie. Heeft u nog geen foto’s van uw bedrijf op uw webwinkel? Pak dan snel de camera en ga aan de slag.

 
 
Bericht delen:
LinkedIn