Meet the e-commerce influencers!

e-commerce influencers voor webwinkeliers

Influencers zijn vandaag de dag niet meer weg te denken. Vaak zul je daarbij denken aan Instagram influencers die producten als kleding of make-up promoten. De e-commerce kent voor webwinkeliers echter ook influencers. Deze kunnen je webshop een extra boost geven door middel van tips, tricks, events, work-shops, webinars, boeken et cetera. We hebben 6 influencers voor je op een rijtje gezet!

Succes met je webshop – Astrid Kollenburg

Astrid_van_Kollenburg_-_Succes_met_je_WebshopIk ben Astrid van Kollenburg van Succes met je Webshop. Ik help ambitieuze webwinkeliers om hun bedrijf te laten groeien. Mijn missie: ervoor zorgen dat zij meer voldoening halen uit het runnen van een webwinkel en zichzelf een lekker salaris kunnen uitbetalen.

Ik studeerde af als medisch bioloog, maar vond de bruisende e-commercewereld veel interessanter. In de jaren dat ik zelf een webwinkel runde, merkte ik dat veel andere webwinkeliers moeite hadden om voldoende bezoekers en klanten te krijgen. Zo startte ik een blog over mijn belevenissen, leermomenten en successen als webwinkelier. Daarnaast specialiseerde ik mij in conversie-optimalisatie, SEO en online marketing. In 2013 startte ik mijn adviesbureau Succes met je Webshop.

Succes met je Webshop helpt webwinkeliers om hun naamsbekendheid, klantenkring en omzet te vergroten. Uit ervaring weet ik tegen welke problemen en frustraties je aan loopt. En hoe je deze kunt ombuigen naar iets dat wél werkt. Ik deel tips en inspiratie via e-books, blogs, webinars, challenges en online trainingen. Daarnaast komt in september 2019 mijn boek uit en breng ik webwinkeliers samen binnen een inspirerende community. Daar kunnen zij netwerken met collega’s, hun kennis vergroten en advies van mij en andere e-commerce experts krijgen.

Sell your stuff online – Mariko Naber

mariko naberSell your stuff online is dé go to voor de webshop eigenaar en online ondernemer. De missie van deze specialisten is marketing en branding toegankelijk en vooral ook effectief én leuk te maken.

Ik, Mariko Naber A.K.A. serialpreneur, ben oprichter en eigenaresse van deze onderneming. In 2014 werd mijn webshop werkboek gelanceerd, wat nu als vierde druk in de winkels verkrijgbaar is. 10 jaar lang runde ik het populaire sieradenmerk + webshop Applepiepieces (2018 verkocht) en samen met mijn man Mark Naber run ik onder andere brandingbureau Loaded ink BNO (est. 1996).

Als je met Sell your stuff online werkt, merk je dat alle kennis en ervaring op het gebied van branding, online marketing en e-commerce met je wordt gedeeld. Met branding packs, masterclasses en cursussen word je als ondernemer geleerd hoe je succesvol je business runt. Zo geef ik op regelmatige basis Live Q&A sessies in de Insider Facebook groep voor online ondernemers, waar je je gratis bij kunt aansluiten.

Of het nu om planning, meer volgers aantrekken of het genereren van klanten gaat, Sell your stuff online weet waar je mee dealt. Wij denken als geen ander met je mee en gaan alleen voor het allerbeste resultaat.

Jouw technische coach – Gea Simons

gea simonsMijn naam is Gea Simons, veertig plusser, echtgenote, moeder en online onderneemster. Na zestien jaar te hebben gewerkt voor verschillende werkgevers heb ik zeven jaar geleden de knoop doorgehakt om voor mijzelf te beginnen. Eerst als webwinkelier en inmiddels al twee jaar als technisch coach.

Hoe ik van webwinkelier naar technisch coach ging? Ik had een online bedrijf en ging het helemaal maken. Maar eigenlijk had ik geen idee hoe ik verder moest en of datgene wat ik had wel goed was. Daarom ben ik cursussen gaan volgen om te leren hoe ik een online bedrijf goed moest opzetten en verbeteren. En waar veel vrouwen opzien tegen het technische gedeelte achter de website en de programma’s, ben ik mij – als echte computernerd – juist steeds meer gaan verdiepen in alle technische mogelijkheden van een online bedrijf.

Met deze kennis, en de kennis die ik al had, werd ik steeds vaker een vraagbaak voor anderen. Al snel merkte ik hoe leuk ik het vond om met het technische aspect van een online bedrijf bezig te zijn en hierin anderen wegwijs te maken. En waar ik het coaching er eerst naast deed, heeft Jouw technische coach tegenwoordig mijn volledige focus.

Mrs e-commerce – Stefanie van Pelt

stefanie van peltIk ben Stefanie van Pelt en eigenaresse van Mrs e-commerce. In de afgelopen 10 jaar heb ik meerdere kanten mee gemaakt binnen de webshop wereld. In 2009 tijdens mijn studie begon ik een webshop. Door het goed neerzetten van mijn concept kreeg ik het voor elkaar dat wekelijks de gang van mijn ouders volstond met dozen. Ik was echter niet volledig op de hoogte van de wetgeving, waardoor ik na een jaar de handdoek in de ring gooide.

In 2012 ging ik aan de slag als webshop manager. Ik kreeg het in 6 jaar tijd voor elkaar om de omzet 600% te laten groeien naar een miljoenen omzet.

Tijdens mijn functie als webshop manager startte ik zelf ook nog een keer een webshop. Ik kwam er echter achter dat ik iets miste en dat was mensen helpen. Ik besloot om al mijn ervaring en kennis te bundelen en aan de slag te gaan als Mrs e-commerce.

Mijn doel is om het aantal webshops die de handdoek in de ring gooien te verminderen, om deze reden heb ik onlangs mijn boek ‘Hoe start ik een webshop?’ uitgebracht. Naast online trainingen, coach ik ook webshop eigenaren die klaar zijn voor het grote succes.

Webshop Academy – Gwendoline Teske

gwendoline teskeIk ben Gwendoline Teske, online marketingspecialist en eigenaar van de Webshop Academy. Ik richt me op het helpen van webwinkeliers om nog succesvoller te worden. Of het nu SEO, SEA, FB advertenties, time management (focus!), verleidelijke teksten, advisering of het verbeteren van de webshop is, ik doe een dansje wanneer jij als webshop weer vindbaar en zichtbaar bent, en niet alleen meer klanten krijgt, maar ook meer klanten aan je bindt.

Dat doe ik inmiddels niet meer in mijn eentje: samen met mijn superteam zet ik je online sterk neer door een doelgerichte- en resultaatgerichte aanpak. Mijn missie is om ieders verwachtingen te overtreffen, en dat je trots bent op het bedrijf dat je hebt neergezet. En dat wij trots zijn dat we daar een steentje aan hebben mogen bijdragen!

Afgestudeerd als medisch bioloog ligt mijn hart bij neuromarketing en onderzoek en blijf ik alle nieuwe ontwikkelingen op gebied van e-commerce op de voet volgen. Daarnaast geef ik trainingen voor en bij bedrijven op gebied van persoonlijke ontwikkeling, in company en via jaarprogramma’s. Bij de Webshop-Academy kun je ook je webshop laten groeien door het volgen van diverse (online) trainingen en een gratis 4 stappen plan. Groet! Gwendoline

The Webshop Success Hub – Lina Andersson

lina anderssonIk ben Lina Andersson. Ik werk als online performance marketeer in Amsterdam en ben oprichter van The Webshop Success Hub.

Ik kom uit Finland, spreek vijf talen en woon inmiddels 11 jaar in Nederland. Ik ben gespecialiseerd in o.a. Facebook ads en Google Shopping ads (SEA) maar help mijn klanten vaak allround met meerdere kanalen. Ik heb veel ervaring als ‘Performance Marketeer’ wat betekent dat ik alles meet en analyseer om zo resultaatgericht en kostenefficiënt mogelijk te kunnen adverteren. Ook ben ik zeer technisch en een echte probleemoplosser die altijd op de hoogte is van de allernieuwste trends en tricks in marketingland.

In 2019 heb ik The Webshop Success Hub opgericht als aanvulling op mijn bestaande marketingbedrijf. Ik kreeg steeds meer aanvragen van webshops die mijn gratis tips en advies erg waardeerden.

TWSH is een online kennisplatform, de “hub”, voor (aanstaande) webshop ondernemers die zelf via video tutorials stap voor stap willen leren over online marketing. De video’s behandelen alles van Facebook ads tot SEO tot handige tools en systemen, en een groot deel is helemaal gratis te bekijken. Elke maand komen nieuwe tutorials en tips online!

Ik snap dat jullie (misschien) mensen in dit lijstje zetten waar jullie zelf positieve ervaringen mee hebben. Zelf denk ik dat de jonge generatie veel meer inhaakt bij Joshua Kaats of een Jia Ruan. Deze weten hedendaagse e-commerce (platform verkoop etc) te benaderen op een manier die een jongere doelgroep aanspreekt.
Los van het feit of hun manier van marketing je aanspreekt (zelf vindt ik het soms vrij in your face).
Ik denk dat bijvoorbeeld Jia meer een “e-commerce influencer” is dan de 6 in deze rij (bij elkaar).

Het valt we me daarnaast op dat alle influencers in deze lijst vrouwen zijn. Niet dat daar iets mis mee is. Maar als ik zo op de profielen van enkele van deze vrouwen kijk denk ik ook dat de doelgroep hier ook voor 80% bestaat uit vrouwelijke (startende) ondernemers.

Dus mijn mening. Een leuk lijstje.. Maar ik had er nog wel wat namen bij kunnen bedenken. Zelf heb ik bijvoorbeeld veel gehad aan de tips van Mitchel Van Duuren 😉

Het is absoluut niet mijn bedoeling om je stuk onderuit te halen. Ik denk alleen dat er wat grote e-commerce influencers ontbreken in dit lijstje.

Bedankt voor je aanvulling 🙂 . Zelf vind ik sommige videos van de genoemde influencers wat schreeuwerig, er worden al snel gouden bergen beloofd, terwijl naar mijn idee de praktijk anders is. Maar voor ieder wat wils, een mooie aanvulling voor onze lezers.