Nieuwe update aan onze uitnodigingen

Via WebwinkelKeur kun je jouw klanten eenvoudig (automatisch) uitnodigen om een beoordeling achter te laten. Deze optie is nu verder uitgebreid. Vanaf nu is het mogelijk om de klant bij de naam aan te spreken en eveneens is de onderwerptitel van de uitnodigingsmail zelf in te stellen. Lees snel verder.

Klanten aanspreken bij hun naam in handmatig verstuurde uitnodigingen

Het meegeven van een naam was al mogelijk bij de uitnodigingen die verstuurd werden op de automatische manier, c.q. voor webwinkels die onze module op de webwinkel hebben geïnstalleerd. Het grootste voordeel hiervan is dat de klant zijn naam en e-mailadres niet meer hoeft in te vullen. Deze is al bij ons bekend, dit maakt het plaatsen van een beoordeling nog laagdrempelig en eenvoudiger. Een bijkomend voordeel is dat je deze naam weer kunt gebruiken in jouw uitnodigingsemail, bijvoorbeeld om het onderwerp te personaliseren.

Vanaf nu is dat ook mogelijk voor leden die de uitnodigingen handmatig versturen naar de consumenten. Zie hiervoor onderstaande afbeelding:

De klant bij de naam uitnodiging is nu ook mogelijk wanneer je de uitnodiging handmatig verstuurd.

Wanneer je een uitnodiging handmatig wilt versturen log je met je klantgegevens in op dashboard.webwinkelkeur.nl, waar je vervolgens kiest voor het tabblad uitnodigingen -> verzenden.

Ook in de rij van de verzonden uitnodigingen word de naam getoond van de klant wanneer dit bekend is, de meeste webwinkel software stuurt de klantnaam mee zodat de klant deze zelf niet hoeft in te vullen

Mocht dit tabblad uitgeschakeld zijn binnen jouw dashboard dan zul je het lidmaatschap moeten opwaarderen naar het PLUS-lidmaatschap. Het opwaarderen van het lidmaatschap is zeer eenvoudig, hiervoor ga je naar het tabblad account waar je vervolgens kiest voor het juiste pakket en klikt op  ‘wissel’.

De onderwerp instellen van de uitnodiging-en-herinneringsmail

Wat nu ook nieuw is is dat je het onderwerp voor de uitnodiging-en-herinneringsmail kunt instellen. Dit is mogelijk op het tabblad uitnodigingen -> instellingen. Daar stel je per e-mail de tekst en het onderwerp in. Met de knop Preview kun je vervolgens direct bekijken hoe de e-mail eruit komt te zien.

Je kunt nu eenvoudig de onderwerp van de uitnodiging-en-herinneringsmail instellen

Stel dat je echter een andere onderwerp wilt gebruiken voor het uitnodigingen dan kon dat voorheen niet. Met de huidige update heb je echter de volledige vrijheid om zelf een onderwerp in te stellen. Dit kan ook door middel van een variabel in combinatie met de voornaam van de klant, bijvoorbeeld  “Jelmer, hoe beoordeel jij je bestelling bij Webwinkel.nl?”. Het voordeel van zon persoonlijk onderwerp is dat je hiermee de kans verhoogt dat jouw klant de e-mail daadwerkelijk opent. En daarmee is de kans dat hij een beoordeling achter laat een stuk hoger.

Conclusie

Wij hopen met deze update aan enkele wensen van onze klanten gehoor te hebben kunnen geven. Daarnaast hopen we dat met deze update we ook het percentage van mensen die een beoordeling achterlaten hebben kunnen verhogen. Heb je zelf nog meer wensen rondom onze klantenbeoordelingensysteem? Dan vernemen we deze ideeën natuurlijk graag. Wanneer een idee bruikbaar is dan zullen we deze zeker doorvoeren in ons systeem.

Naar volle tevredenheid maken we gebruik van webwinkelkeur, ook voor de reviews. Nu is onze vraag of het ook mogelijk is om iemand uit te nodigen via een mobiel telefoonnummer in plaats van alleen per e-mail. Zie het als een “tikkie” sturen maar dan voor een review.

Bedankt voor de lovende woorden!
Het is nu nog niet mogelijk om via die data een uitnodiging te sturen.
Wellicht iets voor in de toekomst, dit is hier het uitzoeken waard 🙂