Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Ook in 2013 meer omzet in webwinkelland

Vandaag komt het Thuiswinkel Waarborg met de marktmonitor 2013, het jaarlijkse onderzoek naar de omzet in de e-commerce branche. Ondanks kritische geluiden dat de echte omzet nog veel hoger zou liggen, is de markmonitor toch altijd een interessant onderzoek met leuke feitjes. Het Thuiswinkel Waarborg gaat hiermee erg met zijn tijd mee met een mooie infographic.

Meer mensen shoppen online
Deden in 2012 nog 10,6 miljoen mensen een online aankoop, in 2013 steeg dit naar 10,8 miljoen. De grootste groei kwam echter uit de hoeveelheid bestellingen die online shoppend Nederland deed. De totale geschatte omzet komt hiermee op 10,6 miljard, voor 2014 wordt zelfs een omzet van 11,6 miljard voorspeld.

Het orderbedrag is lager, maar het aantal orders hoger
Opvallend is dat het gemiddelde orderbedrag is gedaald van €111,- naar €109,-. Niet direct schrikwekkend, maar toch opvallend. Daarintegen bestelden consumenten wel vaker online. Dit is dan ook de verklaring voor het grootste deel van de groei. Gemiddeld gaven online winkelende consumenten namelijk €982,- uit, tegen €922,- in 2012.

Het gemiddeld orderbedrag daalt, maar het aantal bestellingen stijgt

Het gemiddeld orderbedrag daalt, maar het aantal bestellingen stijgt

Telecom, Kleding, Speelgoed & Muziek flinke stijgers
Telecom en Kleding zijn traditioneel sectoren die het goed doen online. Deze twee stijgen dan ook flink met elk 16%. Wat kleinere sectoren als speelgoed & muziek lijken echter bezig met een inhaalslag. Deze stegen respectievelijk met maar liefst 29% en 19%.

Telecom & Kleding doen het goed, maar ook Speelgoed en Muziek.

Telecom & Kledingdoen het goed, maar ook Speelgoed en Muziek.

Meer informatie?
Meer informatie en details? Bekijk dan de Thuiswinkel Markt Monitor, of klik onderstaand door voor de volledige infographic.

Infographic van de Thuiswinkel Marktmonitor 2013

Infographic van de Thuiswinkel Marktmonitor 2013 (Bron)