Skip to content

Blog

Succesvol adverteren: óók na de iOS-update

1324
0
0

Na Apple’s nieuwe iOS-update heb je misschien wel gemerkt dat je socialmedia-advertenties niet meer zo goed lopen als voorheen. Dit komt doordat de lancering van de update ervoor heeft gezorgd dat gebruikers zelf kunnen bepalen of zij hun gegevens willen delen. Zij kunnen er dus ook voor kiezen om dit af te wijzen. Je hebt dus eerst de toestemming nodig van de bezoekers op Instagram en Facebook voordat je hun gegevens kunt verzamelen. Een weg hierom heen bestaat zeker en in dit blog vertel ik jou hoe je dit instelt.

Wat betekent de iOS-update voor je advertenties?

De nieuwe update heeft voor adverteerders een aantal nadelen. Alle mensen met een iPhone hebben door de nieuwe update de mogelijkheid om wel of geen toestemming te geven voor het verzamelen van hun gegevens door websites. Dit leidt ertoe dat er niet meer gemeten kan worden of er aankopen worden gedaan via advertenties en er kan ook niet meer worden bekeken of mensen klikken op de advertenties die je plaatst. Dit maakt het heel moeilijk om te zien of je advertenties effectief zijn ja dan nee, omdat je dus geen gegevens meer kunt verzamelen en analyseren, waar je normaal gesproken die conclusies uit kunt halen.

Facebooks oplossing

Facebook heeft hier een oplossing voor bedacht, omdat de update ook zwaar valt voor hen. Zij willen natuurlijk dat mensen blijven doorgaan met adverteren, wat met de komst van deze update een stuk minder aantrekkelijk is voor de gebruikers van Facebook. Gelukkig hebben zij een alternatief waarmee ook jij uit de voeten kunt! Wat voorheen met cookies gedaan werd, kan nu ook met de nieuwe Facebook app genaamd Facebook Conversions API. Dit is een app die je kunt koppelen aan jouw website, waarmee je weer gewoon de inzichten in je advertenties hebt zoals voorheen.

Hoe stel je de Facebook Conversions API in?

Als jij één van de volgende soorten websites hebt, kun je heel makkelijk via Facebook zelf de app koppelen aan jouw website. De partners waarmee Facebook samenwerkt en dit dus mogelijk maakt voor die partners, zijn: Cade24, Conversions API Gateway, Google Tag Manager, Magento, Makeshop, Segment, Shopify, Tealium, WooCommerce, WordPress en Zapier.
Als je niet gebruikmaakt van één van deze websites, staat hieronder een stappenplan met een alternatieve manier beschreven om je te helpen.

Stap 1: Klik op de Facebook gebeurtenisbeheer en ga naar instellingen
Stap 2: Scroll naar beneden tot je Conversions API tegenkomt en klik op instellen via een partnerintegratie. Selecteer de juiste partner en klik op volgende.
Stap 3: Vink geavanceerde matching en nieuw aan.
Stap 4: Download de plugin. De code die je nu krijgt moet je op de achterkant van je webshop plaatsen.
Stap 5: Installeer de plugin op je website en check of alles goed is geconfigureerd.
Stap 6: Je kunt beginnen!

Je kunt desondanks de nieuwe update dus toch nog de gegevens verzamelen van je bezoekers en de advertenties in de gaten houden dankzij deze stappen. Succes!

Stefanie van Mrs e-commerce is gespecialiseerd in socialmedia-advertenties voor webshops. Meer weten over adverteren op jouw webshop? Kijk dan op www.mrsecommerce.nl

 
 
Bericht delen:
LinkedIn
 

Reacties

Geen reacties gevonden.
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *