Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Voordelen online winkelplatforms webwinkeliers

Als webwinkelier kan het moeilijk zijn om je producten aan de man te brengen. Dit kan onder andere te maken hebben met je vindbaarheid, naamsbekendheid en de vele concurrentie op het internet. Er zijn meerdere manieren om jouw webshop onder het grote publiek bekend(er) te maken. Een voor de hand liggende manier is om je marketingactiviteiten uit te besteden aaneen marketingbedrijf. Er is ook een andere optie die vaak gemakkelijker en goedkoper is: je aansluiten bij een online winkelplatform.

Op een online winkelplatform staan verschillende webshops, die daar hun producten aanbieden aan de consument. Consumenten ervaren hier het fysieke winkelcentrum, maar dan thuis op het internet. Het voordeel dat een online winkelplatform jou als webwinkelier biedt, is een extra verkoopkanaal.

Flinke stijgende lijn in de online verkoop verwacht

Extra verkoopkanaal

Veel online winkelplatforms werken op basis van een cost-per-sale-model. Op deze manier betaal je pas voor je marketing zodra je een verkoop doet. Je kunt door je producten bij een online winkelplatform te plaatsen dus risicoloos extra omzet behalen. Bij reguliere marketingbureaus betaal je vaak een hoog bedrag voor het opmaken van campagnes zonder dat je weet of deze wat gaan opleveren. Naast het feit dat je bij online winkelplatforms risicoloos marketing kunt bedrijven, kun je elke verkoop zien als extra omzet. Als je namelijk niet bent aangesloten bij het betreffende winkelplatform waar de potentiële koper op zoek is naar een product, zal hij zijn aankoop niet bij jou doen, maar bij een bedrijf die wel deelneemt; jouw concurrent dus! Zet daarom vandaag nog je assortiment uit bij één of meerdere online winkelplatforms.

afbeelding_1

Plaats je webshop op meerdere plekken online voor meer conversie

Branding van je bedrijfsnaam

Branding van je bedrijf is belangrijk op internet omdat de naamsbekendheid bij veel consumenten een belangrijke rol speelt in het aankoopbeslissingsproces. Hoe vaker een consument jouw shopnaam tegenkomt op het internet, hoe groter de kans is dat hij je merk-/ shopnaam herkent. Dit zal dus uiteindelijk je conversie ten goede komen. Zorg daarom wel dat je beeldmateriaal zoals logo’s en teksten over je bedrijf goed op orde zijn op de online winkelplatforms. Het is tenslotte een belangrijk visitekaartje van je bedrijf. Verder is het belangrijk om ook je USP’s goed kenbaar te maken. Naast het tonen van je logo is het namelijk ook belangrijk om te weten waarom de consument bij jou moet kopen. Je zet op deze manier je merk op een extra plek in de schijnwerpers.