Zorg voor Fans / Ambassadeurs!

Fans, ambassadeurs of gewoon enthousiaste vaste klanten. Het zijn allemaal benamingen voor mensen die jouw webwinkel of bedrijf een warm hart toe dragen.

Zulke mensen krijg je niet zomaar. Vaak komen deze relaties voort uit uitmuntende klantenservice en overtroffen klantverwachting. Zeker als kleinere webwinkelier is het mogelijk om persoonlijk contact te hebben met klanten en soms net wat extra’s te doen.

Zelf bij WebwinkelKeur hebben we ook dergelijke leden. Zij bevelen ons publiek aan op Facebook en Fora en zijn echte ambassadeurs voor WebwinkelKeur. Zulke leden zijn voor ons onbetaalbaar en een groot onderdeel van het succes.

Opvallend is dat veel van deze fans juist door problemen met ons in contact kwamen. Door snel een oplossing te bieden die de verwachting waarmaakt of zelfs overtreft kan zo’n probleem omgezet worden in een voordeel.

Zelf ook dergelijke ambassadeurs voor jouw webwinkel krijgen? Zorg dan dat je de klantverwachting overtreft! Ga niet voor de maximale winst op elke order, maar zorg ervoor dat iedereen maximaal tevreden is. Op de lange termijn betaalt dat zich dubbel en dwars terug.