onjuist geleverde beton vloer

DWQA QuestionsCategorie: Questionsonjuist geleverde beton vloer
Evert Wetering asked 3 jaar ago
Op 1 december 1991 hebben wij een huis laten bouwen door aannemer Popping uit Fleringen. Keurig opgeleverd met door eigen huis op laten leveren op een aantal punten na geen problemen. De buurman heeft nu de gararage verbouwd en hieruit kwam naar voren dat de vloer onjuist geleverd is. Volgens mijn en zijn bestek zou  er gewapend beton  gestort worden met daaronder een waterafstotende folie. nu blijk dat de bewapening er niet in zit en er geen folie onder de vloer ligt. De aannemer zegt nu dat de garantie na 20 jaar is vervallen maar er is hier m.i. geen sprake van garantie hij heeft niet geleverd wat in het bestek stond. zowel bij mij als bij de buurman en ook niet bij de overbuurman. Deze heeft hety binnen 20 jaar ontdekt en daar is het gerapareerd door de aannemer. ik wil een juridische procedure starten als hij niet mee wil werken de kosten voor herstel van de vloer bedraagt € 4.000,-. kan ik die kosten verhalen op de aannemer? Hij wil de folie en de bewapening alsnog leveren maar dat is toch niet voldoende?
Lana answered 3 jaar ago

Beste Evert, oei dat is een lastig geval zeg! Deze stamt nog van voordat ik ben geboren haha… Wij specialiseren ons alleen in online aankopen. Ik gok dat deze bestelling uit 1991 geen online bestelling is geweest. Daarnaast denk ik dat er in 1991 ook al iets was als de plicht als consument zijnde om te controleren of je hebt gekregen waar je voor hebt getekend, en ik durf ook niet te zeggen of een dergelijk geval kan verjaren. Hierom wil ik je adviseren om je bij een juridisch bureau te melden. Wij hebben namelijk geen kennis van dergelijke gevallen. Ik wens je in ieder geval veel succes! Mocht het tot een uitspraak komen dan zou ik het interessant vinden om deze eens in te zien. Het lijkt me een erg interessante zaak. ^Lana