Amir van Dekbedovertrek.com

Amir Alam Dekbedovertrek.com

De vader van Amir Alam startte meer dan zesenveertig jaar geleden een (bed)textiel-import en -groothandel. Zes jaar geleden nam Amir het bedrijf over en sinds kort is daar ook de webshop dekbedovertrek.com bijgekomen. Amir vertelt zijn verhaal:

‘Ik woon al 42 jaar in Veenendaal, dat toevallig een rijke textielgeschiedenis kent. Toen ik na mijn studie 25 jaar geleden aan mijn carrière begon, had ik door dat online shoppen best wel eens groot kon gaan worden. Ik heb toen alvast de domein naam dekbedovertrek.com geregistreerd. Omdat we behoorlijk druk waren met de import en groothandel, is het er nooit van gekomen om deze domeinnaam op een professionele manier te exploiteren. Tot een half jaar geleden.’

De webshop is gespecialiseerd in bedtextiel van Egyptisch katoen. ‘Op onze webshop vind je topkwaliteit beddengoed. Egyptisch katoen is ‘s werelds beste textielsoort. Je merkt het meteen als je ermee in aanraking komt. Zeker als de temperaturen stijgen, betaalt deze kwaliteit zich dubbel en dwars terug.

‘Als ik zelf online ga shoppen, dan kijk ik ook naar de reviews’

Zeker voor een startende webshop zijn reviews enorm belangrijk. Hoe gaat Amir daarmee om? ‘Wij stellen alle reviews erg op prijs. Het vraagt namelijk altijd wat tijd en aandacht, maar ze zijn wel reuze handig. Als ik zelf online ga shoppen, dan kijk ik ook in eerste instantie naar het keurmerk en het aantal reviews. Wij nemen daarom de tijd om de mensen die de moeite nemen om een review te schrijven hiervoor te bedanken.’

Waarom koos Amir voor WebwinkelKeur als keurmerk-partner? ‘In eerste instantie omdat WebwinkelKeur de grootste is op dit gebied. Nu blijkt ook dat het contact met hen heel persoonlijk is en dat ze regelmatig met handige tips en adviezen komen. Wij zijn erg blij met deze keuze.’

Terugkerende klanten

En wat is het leukst aan het runnen van een webwinkel? ‘Eén van de leukste dingen aan het runnen van een webshop, is de hoeveelheid terugkerende klanten. Ze zijn vaak zo blij met onze kwaliteit, dat ze dat op allerlei manieren willen delen. Naast reviews schrijven maken ze ook mond-tot-mond-reclame. We zien regelmatig dat mensen in dezelfde straat of met dezelfde achternaam een paar dagen later ook iets bestellen. Dat brengt vaak een glimlach op ons gezicht.’

Bekijk hier de ledenpagina van Dekbedovertrek.com

Dekbedovertrek.com WebwinkelKeur Aanbod

Foto boven door NIKI Photogrphr