Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Is een SSL-certificaat verplicht?

Ja, stichting WebwinkelKeur controleert tijdens haar keuringen wel op een SSL-certificaat. Het is sinds 15 juni 2018 verplicht om bij ons een beveiligde verbinding te hebben.

Wij raden je dringend aan om minimaal SSL te installeren. Het kan gezien worden als minimale vereiste voor een veilige webwinkel en daarmee als wettelijke verplichting. Ook voor het goed scoren bij Google is SSL belangrijk:

1. Google Chrome geeft een duidelijke waarschuwing aan wanneer je geen SSL-certificaat hebt geïnstalleerd. Als je als veilig wilt overkomen dan is het wel verstandig dat je de investering in een SSL-certificaat doet. Hoogstwaarschijnlijk zullen consumenten wegblijven bij een webwinkel die van Google Chrome een duidelijke waarschuwing omtrent de veiligheid krijgt.
2. Google geeft webwinkels met een SSL-verbinding voorrang in de zoekresultaten. Het is een van de ranking parameters van de indexerings-bot.

Een SSL-certificaat is dus naar ons idee zeker een must, maar betekent niet per definitie dat de webwinkel veilig is!

Mocht je de beveiliging van jouw webwinkel toch hoog in het vaandel hebben staan dan biedt onze Security Scan een mooie uitkomst!

Het Security Scan pakket komt met de volgende voordelen:

1. Malware monitor; detectie van virussen op je webwinkel
  2. Vulnerability scanning; Detectie van kwetsbaarheden aan je website
  3. Uptime monitor; weten wanneer je webwinkel offline is
  4. Trustbadge; Laten zien dat jouw webwinkel veiligheid belangrijk vindt
  5. Tijdelijk GRATIS Comodo EV SSL certificaat (mits ondersteuning door je host)

Tags
Over de auteur
Robin Hulskers (Website)

Over Stichting WebwinkelKeur

Stichting WebwinkelKeur is een onafhankelijke organisatie met een transparant webwinkel keurmerk in combinatie met klantbeoordelingen.

Ook lid worden voor slechts € 8,95 per maand?

Lid worden

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *