Het belang van een professioneel e-mailadres voor de webwinkel

Je gaat je eigen onderneming starten of wellicht dat je al jaren een eigen onderneming hebt. Bij het ondernemen komt veel kijken, van het bouwen van een website tot de marketing hiervan. Toch zien we ze nog regelmatig voorbij komen; webwinkeliers welke een e-mailadres gebruiken van gmail of outlook. Zonde, want het komt je professionele uitstraling niet ten goede.

Een zakelijk mailadres aanmaken

De belangrijkste reden om een zakelijk mailadres aan te maken is de professionele uitstraling. Bij webwinkelkeur zouden we bijvoorbeeld het mailadres webwinkelkeur@gmail.com of webwinkelkeur@hotmail.com kunnen gebruiken, waar op zich weinig mee mis zou zijn, maar het oogt een stuk professioneler om het mailadres info@webwinkelkeur.nl te gebruiken. Als wij op een beurs staan, een gesprek hebben met een partner of om een andere reden een visitekaartje moeten afgeven dan zouden we minder serieus genomen worden met het genoemde hotmail-adres. Dat is zonde, want het afgeven van je visitekaartje maakt onderdeel uit van de eerste indruk dat iemand van je heeft.

Daarnaast levert het registreren van een eigen domeinnaam voor het mailadres veel voordelen op. Zo zou ik eenvoudig jelmer@webwinkelkeur.nl kunnen gebruiken waar dit minder eenvoudig kan met bijvoorbeeld een hotmail-adres en maak ik het voor mijn organisatie een stuk overzichtelijker doordat ik van systemen zoals supportbee gebruik kan maken. Het aanmaken van een zakelijk mailadres is daarnaast erg eenvoudig. Wanneer je een domeinnaam registreert bij een hostingprovider dan krijg je standaard een x-aantal zakelijke mailadressen welke je hieraan kunt koppelen.

Conclusie

Het aanmaken en beheren van een zakelijk mailadres is eenvoudig. Er is dan ook geen enkele reden om een outlook of hotmailadres te gebruiken voor je zakelijke mailverkeer. Een zakelijke mailadres oogt professioneler en met een eigen domeinnaam kun je eenvoudig al het personeel een mailadres geven. We hopen dan ook dat veel leden hier voor kiezen. Mocht je vragen hebben, of gewoon een bericht willen achterlaten, dan kan dat door middel van het plaatsen van een reactie op deze blog.