Skip to content

Blog

Hoe leuk is jouw webwinkel? Humor als USP.

10360
0
0

Over bijna alle succesfactoren van webwinkels is erg veel informatie te vinden. Toch is er maar weinig te vinden over het “leuk maken” van de shopervaring. Zeker Nederlandse webwinkels worden vaak voorzien van enthousiaste, maar doodserieuze productomschrijving. Zorg daarom voor een stukje humor in jouw shopervaring om je te onderscheiden!

Je winkelt niet alleen om een product te vinden, het winkelen zelf mag ook best leuk zijn. Helaas lijken weinig Nederlandse webwinkels hier op in te spelen. Veel bedrijven lijken bang te zijn om niet serieus genomen te worden door de consument. Die angst is echter nergens voor nodig!

Een stukje humor zorgt er juist voor dat jouw webwinkel zich onderscheidt en dat mensen een positief gevoel krijgen bij jouw webwinkel. Niet voor niets proberen veel TV reclame’s ludiek en grappig over te komen. Dat zorgt voor een stukje merkbeleving en positief gevoel bij het merk. Denk wel goed na op welke manier je dat doet, sommige grappen kunnen ook verkeerd overkomen, zeker omdat je via het internet de reactie van de klant niet kunt peilen.

Ook Amazon zorgt voor een stukje humor

Dat humor succesvol kan zijn laat een Chinese webwinkel zien welke een Opa liet poseren in vrouwenkleding. De omzet verviervoudigde! Nu hoef je natuurlijk niet je Opa van kast te halen of je hele webwinkel om te toveren tot één grote mop, maar een klein beetje humor mag best toegevoegd worden. Denk daarbij aan een ludieke productomschrijving, een aantal grappige product reviews of een leuke mascotte voor je webwinkel. Dat komt de shopervaring zeker ten goede.

Pas jij humor toe in jouw webwinkel? Laat het ons weten door onderstaand te reageren.

 
 
Bericht delen:
LinkedIn
 

Reacties

Geen reacties gevonden.
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *