Ervaringen + uitnodigingen verbeterd

Gisteren zijn we druk bezig geweest met een update aan WebwinkelKeur. Naast een technische vernieuwing van ons e-mailsysteem waarvan je als lid weinig zult merken, hebben we ook de nodige updates gedaan waar je wel van kunt profiteren. Zo is ons beoordelingensysteem gebruiksvriendelijker gemaakt, wordt positieve mond-tot-mond reclame gestimuleerd en kun je de uitnodigingsmail deels aanpassen.

Beoordelingen middels sterren duidelijker
Bij het ontvangen van beoordelingen speelt het aantal sterren dat je krijgt natuurlijk een centrale rol. In sommige gevallen was het niet voor iedereen duidelijk hoe men de sterren kon selecteren. Om dit voor iedereen duidelijk te maken hebben we de sterren dan ook voorzien van een kleine animatie welke grafisch aangeeft dat je de muis kunt gebruiken om het aantal sterren te selecteren. Doe je dat niet, dan krijg je ook een waarschuwing. Hiermee is de gebruikersvriendelijkheid van het beoordelingsformulier erg vergroot.

Het geven van sterren wordt "voorgedaan"
Het geven van sterren wordt “voorgedaan”

PS: Ons beoordelingen systeem controleert ook achteraf of een gebruiker al eerder een ervaring heeft geplaatst. Dit om misbruik tegen te gaan. Is dat het geval dan wordt de algemene beoordeling niet nogmaals meegeteld. Vaak is dit de reden waarom een waardering voor algemeen niet ingevuld lijkt.

Uitnodigingen niet langer bevestigen

Uitnodigingen te personaliseren
Sommige leden wilden graag hun klanten belonen voor het geven van een klantbeoordeling. Een veel gebruikte methode daarvoor is bijvoorbeeld middels een kortingscode of verloting van een prijs. Nu wil je dat natuurlijk ook in jouw uitnodiging vermelden. Vandaar dat we de mogelijkheid bieden om de uitnodiging deels te personaliseren met je eigen tekst. Ook de bevestigingsmail welke de consument krijgt na het plaatsen van een beoordeling is te voorzien van een eigen tekst. Zo kun je bijvoorbeeld direct de kortingscode vermelden of jouw klant op een andere manier bedanken voor het delen van zijn beoordeling.

Een voorbeeld hoe de persoonlijke teksten gebruikt kunnen worden om ervaringen te belonen met een kortingscode.

Facebook + Twitter integratie
Is een klant tevreden, dan mag hij dit natuurlijk delen met vrienden en kennissen. Vandaar dat we klanten van PLUS leden na het plaatsen van een positieve ervaring vragen of ze deze ook via Twitter of Facebook willen delen. Alleen bij 4 of 5 sterren wordt deze mogelijkheid voor consumenten geboden. Zo wordt positieve mond-tot-mond reclame gestimuleerd.

Deel positieve ervaring ook via Facebook & Twitter
Deel positieve ervaring ook via Facebook & Twitter

Toekomst
We werken constant aan de verbetering van ons systeem en de mogelijkheden. Mocht je goede ideeën hebben, neem dan gerust contact met ons op. Graag bekijken we dan of we jouw suggestie mee kunnen nemen in toekomstige updates.

Wanneer je jouw klanten uitnodigt tot het delen van een klantervaring, dan wil je natuurlijk een zo groot mogelijke respons. Nu moeten we natuurlijk wel zeker weten dat het e-mailadres van de klant klopt en de ervaring echt is. Bij uitnodigingen doen we dat nu al in een eerdere stap. Klanten die een uitnodiging ontvangen en daarmee een ervaring plaatsen hoeven deze niet langer te bevestigen. De echtheid van het e-mailadres is namelijk al gecontroleerd middels de toegezonden uitnodiging. Kortom, weer een drempel minder voor consumenten om een ervaring achter te laten. Totzover ben ik gekomen met zoeken naar een oplossing. Wat gebeurt er nou als een klant in eerste instantie een foutief mail adres heeft ingetoest? De backend van mijn shop blijft zeuren dat het oude, foutieve mail adres niet goed is….ik heb het inmiddels verbeterd maar ik kan niet zien waar ik dat in het Webwinkelkeur component kan doen. Ik werk met Joomla!met Virtuemart…

In dat geval raden we aan het e-mailadres via ons dashboard handmatig in te voeren, gebruik daarin dan het ordernummer met bijvoorbeeld een toevoeging _2, omdat het oude ordernummer al in gebruik is. De uitnodiging aanpassen is dan helaas niet meer mogelijk.