PHP Class voor ophalen gemiddelden review aanbieders

Op Easy.nl kwamen we een mooie PHP class tegen welke het mogelijk maakt om de gemiddelden van de pagina’s van diverse review verzamelaars te halen. Helaas kwam het topic al uit 2012 en werkte de class niet meer optimaal. We hebben daarom de class een kleine update gegeven.

In de blog van Easy wordt aangegeven dat de CLASS gebruikt kan worden voor rich snippet sterren. De meeste modules van WebwinkelKeur implementeren die optie al automatisch, maar wellicht wil jij de gemiddelden voor andere doeleinden gebruiken of wil je de gemiddelden van een andere review aanbieder ophalen. Dat kan eenvoudig met de PHP class.

Updates
Zoals aangegeven hebben we een aantal updates gedaan aan de code.
– De urls worden nu gecached, zodat niet bij elke pageview de externe url aangesproken hoeft te worden, hiermee wordt de pagina sneller geladen
– De class bepaald zelf welke functie aangesproken moet worden, dus eenvoudiger in gebruik (getUrl kan voor elke url gebruikt worden)
– Niet alle systemen werkten door aanpassingen in de code, dit heb ik nu opnieuw getest en aangepast.

Ondersteunde partijen:
– WebwinkelKeur
– The Feedback Company
– Kiyoh
– Ekomi
– Trustpilot
– Klantenvertellen

Voor gebruik van deze class is PHP kennis noodzakelijk

Hoe werkt het?
De PHP CLASS is bedoeld voor programmeurs die ervaring hebben met PHP. Onderstaand voorbeeld geeft hierbij duidelijk weer hoe je de CLASS kunt gebruiken. Zie ook test.php in de download voor een voorbeeld bij diverse aanbieders.
$aReviewUrls[] = ‘https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Test_1.html’;
$oReviews = new reviews();
$aData = $oReviews->getUrl($reviewUrl);
echo $aData[‘reviews’].” beoordelingen met een gemiddelde van”.$aData[‘average’].” op een schaal van 1 tot “.$aData[‘best’];

Let op! De meeste WebwinkelKeur modules bevatten al standaard de mogelijkheid tot het plaatsen van Rich Snippets. Mocht je zelf een module voor WebwinkelKeur willen ontwikkelen, dan verzoeken we je even contact op te nemen met onze helpdesk. Zelf bieden we hier namelijk diverse API mogelijkheden voor. Zie ook het bestand rich_snippet.php in deze download voor een voorbeeld hoe je eenvoudig een Rich Snippet code kunt genereren voor WebwinkelKeur leden. Deze CLASS is dan ook primair bedoeld wanneer je voor verschillende aanbieders of aanbieders die geen API hebben de gemiddelden wilt ophalen.

Download de bijgewerkte reviews-class