SEOshop wordt Lightspeed

Er is weer een overname in webwinkelsoftware land. Lightspeed/SEOshop wordt overgenomen door Lightspeed. Vorig jaar werd ook Biedmeer al overgenomen door CCV. Leveranciers die zich richten op de normale winkel lijken hiermee hun bestaande klanten ook online oplossing te willen bieden.

SEOshop wordt lightspeed
SEOshop wordt lightspeed

Net als bij CCV is SEOshop voor Lightspeed een mooie mogelijkheid om bestaande klanten een online oplossing aan te bieden en om SEOshop klanten een kassasysteem aan te bieden. Steeds meer offline winkeliers vinden namelijk ook online hun weg. Deze trend is dan ook veelvuldig beschreven met hippe namen als omnichannel en clicks-and-bricks. De overname lijkt daarmee ook een logische stap.

Voor SEOshop klanten gaat er naast de naam op korte termijn niet veel veranderen. Onze eigen verwachting is wel dat SEOshop door de overname meer gaan inzetten op internationale groei. Lightspeed is namelijk een Canadees bedrijf dat naast Europa ook de US bedient. Groei in het buitenland lijkt daarmee een logische stap. Hiermee krijgt het tevens Canadese Shopify er een concurrent bij in eigen land.

We verwachten dan ook nog veel te gaan horen de komende tijd van SEOshop (of zullen we Lightspeed zeggen?). Hiermee willen wij SEOshop dan ook feliciteren met de overname!