Verbeterd SSL certificaat WebwinkelKeur.nl

Sinds kort hebben we een nieuw SSL-certificaat met een uitgebreide validatie. In het verleden kon het voorkomen dat oudere browsers onze ssl-verbinding niet accepteerden of een waarschuwing weergaven. Hoewel 100% dekking niet mogelijk is hopen we middels deze update toch een grote verbetering te hebben bereikt.

Onderdeel van het nieuwe ssl-certificaat is de groene balk welke meer vertrouwen geeft richting bezoekers:

De status van uw eigen ssl verbinding controleren? Dat kan eenvoudig met diverse tools. Een handige tool is hierbij de SSL Checker van SSLShopper, de tool geeft weer of het certificaat juist is geïnstalleerd en of het wordt geaccepteerd door de meeste browsers. Zie hieronder bijvoorbeeld het resultaat voor webwinkelkeur.nl.

Een andere handige tool is de SSL Check van SSLCertificaten.nl, deze geeft overzichtelijk weer of het certificaat juist is geïnstalleerd en wie de eigenaar is.

Zoals in een eerder blog aangegeven is SSL verplicht voor je webwinkel, we raden je dan ook aan de status van je SSL verbinding regelmatig goed te controleren.

Wij kunnen in ieder geval weer een klein jaartje vooruit, jij ook?