= 9,75 een 9,8 of 9,7

DWQA QuestionsCategorie: Questions= 9,75 een 9,8 of 9,7
Patrick van Beusekom asked 12 maanden ago

Beste WebwinkelKeur,

Sinds juli vorig jaar doe ik erg mijn best om zoveel mogelijk 5-sterren reviews te ontvangen om mijn gemiddelde review-cijfer zo hoog mogelijk te houden. Lange tijd is het gelukt om op 9,8 te blijven staan en zelfs als ik in de "back-office" van mijn account keek, bleef ik op 9,8 staan als mijn gemiddelde cijfer 9,75 was.

Nu heb ik een paar weken terug een 2-sterren review ontvangen van een klant (die voor € 14,- bestelde en het vreemd vond dat hij verzendkosten moest betalen voor zo'n bedrag??) waardoor mijn gemiddelde cijfer uitkwam op 9,74 en dus logischerwijs 9,7 werd aangegeven in onze webshop.

Nu heb ik gelukkig al weer behoorlijk wat 5 en een paar 4 sterren reviews ontvangen en zie dat mijn gemiddelde weer op 9,75 staat, maar op de website blijft nog steeds 9,7 staan.

Ik snap dat dit valt onder de categorie "mieren neuken" maar ben toch even benieuwd of dit een foutje is of dat dit afhangt van andere berekeningen ofzo?

Alvast bedankt voor de moeite en met vriendelijke groet,

Cable-Engineer.nl

Patrick

Ismail Akhan Staf answered 12 maanden ago

Beste Patrick,

Fijn om te horen dat je je best doet om de gemiddelde score zo hoog mogelijk te houden!

Ik kan mij voorstellen dat je bij een score van 9.75 op de overzicht pagina verwacht dat het gemiddelde op de reviewpagina 9.8 wordt. Dit heb ik voor je nagekeken en zag dat de gemiddelde score momenteel op 9.747 staat en vandaar in de overzicht pagina is afgerond naar 9.75.

Zodra de gemiddelde score boven 9.750 komt verandert de score op de reviewpagina naar een 9.8.

Ik hoop dat je snel meer mooie 5 sterren reviews ontvangt, zodat je weer aan de 9,8 komt!