Aanvullingen op de Algemene Voorwaarden

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsAanvullingen op de Algemene Voorwaarden
Rob Wolbers asked 10 maanden ago

Van 1 van onze betaalproviders kregen wij onderstaand advies. Strookt dit met het beleid van WebWinkelKeur om dit op te nemen? Graag advies.

Beste Rob,

Vanuit het perspectief van terugboekingen zou ik je het volgende aanraden om je blootstelling aan mogelijke risico's te verminderen en ze te beperken:

1. U moet uw verzendbeleid herzien en verbeteren. Als u te maken hebt met producten van hoge waarde, eist u dan consequent een handtekening op het bestand voor verzendingen?
  2. U vermeldt op de website dat de klanten de mogelijkheid hebben om de producten uit de winkel te halen. U hebt geen afhaalbeleid.
  3. We zouden het op prijs stellen als u uw annuleringsverzoek specifieker en gedetailleerder toelicht. Wij verzoeken u vriendelijk uw annuleringsverzoek te herzien en aan te scherpen zodat het duidelijk is voor uw klanten.
  4. Bovendien moeten deze beleidsregels en algemene voorwaarden goed worden weergegeven op je website. Alleen een pop-up tabblad op de afrekenpagina is niet voldoende.
  5. Kunt u aanvullende informatie geven over de specifieke redenen voor terugboekingen die u tegenkomt?
Marc Staf answered 10 maanden ago

Dag Rob,

Goed dat je dit vraagt, ik help je graag.

Begrijp ik goed dat het hier om het annuleren van de bestelling en daarmee de terugbetaling gaat?